بازیگران صنعت پرداخت الکترونیک ایران؛ آماده رقابت با شرکت‌های بین‌المللی

بانک و رسانه : “توسعه در صنعت پرداخت موبایلی و پذیرش و بکارگیری امکانات و ابزارهای جدید” و “تلاش برای ورود به بازارهای جهانی” دو رویکرد اصلی حوزه پرداخت الکترونیکی برای دوران پساتحریم است.

با توجه به اینکه محدودیت های سوئیفت از بین رفته و امکان مبادلات بین بانکی با خارج از کشور در حال برطرف شدن است، طبیعتا مبادلات بین بانکی تسهیل می شود و شرایط بهتری خواهد داشت و این بدان معناست که مرزهای جغرافیایی در این صنعت کمرنگ تر خواهد شد. در چنین فضایی هماهنگی با ساختارهای حاکم بر شبکه پرداخت الکترونیک در جهان، کلید پیوستن به این جریان خواهد بود.
شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت ایرانی، با توجه به شرایط تحریم، زیر ساخت های خود را به گونه ای طراحی کرده اند که علاوه بر نگهداری سرویس ها در سطح لازم، امکان صادر کردن تجربیات کسب شده به سایر کشورهای دنیا را نیز داشته باشند. برخی از این شرکت ها در رده های بالای رتبه بندی جهانی قرار گرفته اند تا جایی که تجارب خود را در اختیار شرکت های خارجی قرار داده اند. حضور ۳ شرکت ایرانی از جمله شرکت آسان پرداخت در جمع ۳۰ شرکت برتر دنیا در حوزه پرداخت و در مجله معتبر نیلسون دلیلی بر این مدعاست.
با این حال باید برنامه هایی برای همکاری با شرکتهای پیشرو در صنعت پرداخت در سطح جهان و ورود به بازارهای بین المللی به ویژه در حوزه پرداخت های موبایلی داشته باشیم چرا که با وجود اینکه حوزه فعالیت شرکت های پی اس پی بیشتر جنبه بومی و ملی دارد اما باید به توسعه فناوری ها و زیر ساختها برای حضور در بازارهای جهانی به ویژه در کشورهای همسایه بیشتر توجه کنیم.
در حال حاضر زمینه های اولیه برای برخی فعالیت های بین المللی برای بانک ها و شرکت های پرداخت الکترونیکی به تدریج فراهم شده است اما نکته مهم اینجاست که نهادهای حاکمیتی با تدوین راهبردی هوشمندانه و مبتنی بر منافع ملی، حفظ شبکه داخلی را به عنوان یک اصل درنظر داشته باشند و شرکت های فعال در این حوزه هم تمام همّ و غمّ خود را به تعاملی مبتنی بر منافع دوگانه معطوف کنند.
صنعت پرداخت در جهان در حال رشد و تحول است و به سرعت در حال گرایش به سمت پرداخت های موبایلی است. ما هم با همین دیدگاه باید همگام با تغییرات جهانی پیش برویم و تمرکز تحقیق و توسعه خود را بر حوزه ها و ابزارهای پیشرو قرار دهیم و بر همین اساس هم سرمایه‌گذاری‌های فراوانی طی سال‌های اخیر توسط برخی شرکت‌های پی‌اس‌پی در این حوزه انجام شده‌است.
با در نظر گرفتن منافع ملی استفاده از ابزارهای پرداخت الکترونیکی و امنیت این شیوه پرداخت، این فضا همچنان قابلیت های رو به رشد فراوانی دارد و اشباع شدنش شرایط خیلی خاص و ویژه ای را می طلبد. نکته مهم این است که قطعا با ورود شرکت های بین المللی ارائه دهنده خدمات و سرویس های پیشرفته مواجه خواهیم بود و برای از دست ندادن بازار ناگزیر از رقابت با آن ها هستیم. این رقابت می تواند برای شرکت های ایرانی برکات فراوانی داشته باشد به شرط اینکه نهادهای حاکمیتی ما هم در ایجاد بسترهای لازم برای این رقابت سرعت عمل و شفافیت لازم را داشته باشند.
با توجه به بازار رقابتی امروز که با ورود شرکت های بین المللی قطعا رقابتی تر هم خواهد شد، اگر مشتری ناراضی باشد طبیعتا به فضایی دیگر کوچ خواهد کرد.
خوشبختانه باید گفت طی سال های اخیر میزان رضایت مشتریان از کیفیت خدمات ارائه شده در سطحی بوده که ما شاهد افزایش روزافزون تعداد کاربران و رشد تراکنش ها هستیم. حفظ این وفاداری و میزان استفاده کاربران قطعا نیازمند ارتقای سطح خدمات و تنوع بخشی به سرویس ها است.

حامد منصوری
مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین

نوشته شده در تاریخ : ۹۶/۰۱/۳۰
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سؤال امنیتی *



                             
آخرین اخبار
مجلس از ابزارهای مالی بورس کالا حمایت می کند
تعمیق روابط بانک قرض الحسنه مهر ایران با کمیته امداد امام خمیني (ره)
معرفی برندگان قرعه‌کشی جشنواره کارت هدیه بانک اقتصادنوین
قدردانی معاون رئیس جمهور از بانک قرض الحسنه مهر ایران
اهدای جوایز برندگان جشنواره کارتخوان‌های سامان
جشنواره ای از برترین ها در کارنامه بانک صادرات فارس
ساخت بزرگ ترین مجتمع تجاری، فرهنگی،تفریحی رشت با سرمایه گذاری بانک دی
بهره برداری از بزرگ ترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه با تامین مالی بانک ملت
بخشودگی جرائم بیمه ای برای عبور از بحران اقتصادی کارگاه ها بسیار کمک کننده است
خودکفایی ۱۷۵ هزار خانوار کمیته امداد با تسهیلات بانک ملی ایران
آغاز جشنواره همگامان سپه ۲ ویژه پذیرندگان پایانه های فروش بانک سپه
جایگاه برتر بانک ملی ایران در گزارش فروردین ماه شاپرک
افتتاح نهمین و دهمین مدرسه «امید آینده» با حمایت بانک آینده
تحقق سود ۱۹۳ ریالی هر سهم بیمه آسیا
از طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان توسط تامین اجتماعی به شدت استقبال می کنیم
استفاده از بن کارت های نمایشگاه کتاب پایتخت در نمایشگاه قرآن
تامین مالی صنایع غذایی نوآفرین توسط بانک صنعت و معدن
ارتباط مستقیم تلفنی با مدیر امور بازرسی و نظارت بانک شهر
در حمایت از تولیدات داخلی، شورای عالی بیمه آیین نامه قرارداد گروهی بیمه اعتبار داخلی را بازنگری کرد
تصویب بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در بانک سینا برای طرح اشتغالزایی روستایی
باید باور کنیم بازیگران در عرصه بانکداری دیجیتال تغییر کرده اند
نشست مدیران عامل بانک ملت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران
اعطایی نشان عالی روابط عمومی به مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک سپه
تحکیم همکاری های بانک تجارت و شرکت ملی نفت
مراسم کلنگ زنی ساخت دومین مدرسه شهدای بیمه آسیا
بانک گردشگری، میزبان مدیران روابط عمومی نظام بانکی شد
ارائه خدمات ویژه به مشتریان از اولویت های بانک است
قرارداد آتی زعفران در بورس کالای ایران راه اندازی می شود
مشارکت بانک پارسیان در پارس فولاد سبزوار موفقیت این طرح را تضمین می کند
برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در بانک مهر اقتصاد
نظرسنجی

آیا کاهش نرخ سود بانک ها به نفع اقتصاد ایران است؟

View Results

Loading ... Loading ...
gh