معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین:
بانکداری دیجیتال بانکداری مردم محور است

بانک و رسانه: شانزدهمین کنفرانس بین الملی مهندسی صنایع روز چهارشنبه ۲ بهمن ماه با حضور فرهاد اینالویی معاونت فناوری اطلاعات، اصغر باباپور مدیر امور بانکداری مدرن، سید فرید جهانبخش مدیر امور تحقیق و توسعه بازار و سید محمد حسین استاد رئیس اداره روابط عمومی بانک ایران زمین و فرهاد وکیلیان مدیرعامل شرکت سابین تجارت آریا در دانشگاه الزهرا تهران برگزار شد.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین در این کنفرانس فرهاد اینالویی در تعریف تحول دیجیتال گفت: یکی از جاهایی که تحول دیجیتال خودش را نشان می دهند بانکداری دیجیتال است. اگر یک تعریف ساده از بانکداری دیجیتال بخواهیم بگوییم، بانکداری دیجیتال توجه نظام بانکداری به کسب و کارهای دیجیتال است. کسب و کارهایی که همه ما با آنها درگیر هستیم. این ها کسب و کارهایی هستند که خدمات جدیدی از نظام بانکداری خواستار اند.

اینالویی بانکداری الکترونیک را مقابل بانکداری دیجیتال دانست و افزود: بانکداری سنتی را اگر بخواهیم با بانکداری دیجیتال مقایسه کنیم، بانکداری سنتی همان بانکداری الکترونیک است. پس بانکداری الکترونیک نقطه مقابل بانکداری دیجیتال است. یعنی مشتری در حوزه الکترونیک بسیاری از خدمات که در تمامی بانک ها هم یکسان است را دریافت می کند. پس یکی از دلایل حرکت بانک ها به سمت بانکداری دیجیتال می تواند همین باشد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بانک ها در طول سال می توانند نهایتاً سه یا چهار محصول را به خدمات خود اضافه کنند. در بانکداری دیجیتال بحث نوآوری پیش می آید. اولین نکته ای که بانکداری دیجیتال مطرح می شود این است که بانک به جای تولید محصول، به زیرساخت توجه می کند. بانک محصول نمی سازد، بلکه سرویس ارائه می دهد. محصول را شرکت های دانش بنیان، فین تک ها و استارت آپ ها می سازند.

معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین بانکداری دیجیتال را مشتری محور بیان کرد و گفت: از یک منظر دیگر تفاوت بانکداری الکترونیک و دیجیتال این است که فقط به مبادلات مالی فکر نمی کند بلکه به سلایق مشتریان هم توجه دارد. جنسیت، سطح سواد، به چه رنگی علاقه دارد و به کجا سفر می کند و موارد اینچنین باید در بانکداری دیجیتال به شکل درخواست آورده شود و بانک به آن پاسخ دهد. در بانکداری دیجیتال اطلاعات مشتریان تجزیه و تحلیل می شود و این داده ها زیر ساخت یک بانک دیجیتال است.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های بانکداری دیجیتال تجربه مشتری است. این موضوع به بانک کمک می کند تا بر اساس آنالیز رفتار مشتری بتواند سرویسی را ارائه دهد که این سرویس مختص همان مشتری است. یعنی بانک به همه مشتریان به یک شکل سرویس نمی دهد.

اینالویی مشکلات پیش روی دیجیتال شدن را مورد بررسی قرار داد و اضافه کرد: وضعیت بانکداری دیجیتال در کشور ما در کجا قرار دارد؟ یکی از مسائلی که خیلی مهم است تغییر فرهنگ سازمانی و مشتریان است. البته فضای دیجیتالی که در جامعه وجود دارد باعث شده است که میزان استفاده مردم از امکانات دیجیتالی بالاتر برود. مسئله دیگر این است که قوانین بانک مرکزی که بر اساس سال های گذشته تنظیم شده باید تغییر کند و برای این نسل تنظیم و به روز شود.

معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در مورد اهداف آتی بانک گفت: بانک ایران زمین با پلنی با نام پرواز ۱۴۰۰ می خواهد که تا سال ۱۴۰۰ اکثر سرویس های خود را در حوزه دیجیتال به مشتریان ارائه کند. در بخش فرآیندها پیچیدگی زیادی وجود دارد. ابتدا باید این فرآیندها را ساده سازی کرد. ممکن است از سمت مشتری این ساده سازی آسان باشد ولی در داخل بانک و استارت آپ ها خیلی پیچیده است.

در پایان اینالویی خاطرنشان کرد: در مرکز نوآوری ایران زمین ما این پتانسیل را داریم که از ایده های نوآورانه استارت آپی در هر حوزه استقبال کنیم و در صورتی که ایده ها امکان سرمایه گذاری داشته باشد، ما سرمایه گذاری خواهیم کرد تا این ایده ها را به نتیجه برسانیم.

نوشته شده در تاریخ : ۹۸/۱۱/۰۶
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سؤال امنیتی *


 
آخرین اخبار
بیمه گذاران مبتلا به ویروس کرونا تحت پوشش بیمه نامه های زندگی بیمه ایران
بانک سینا موفق به دریافت تقدیرنامه سه ستاره شد
راهنمای خدمات غیر حضوری بانکی برای پیشگیری از بیماری کرونا
انتخاب بیمه دانا به عنوان عضو شورای کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین المللی
قابلیت به روزرسانی خودکار برای نسخ قدیمی همراه بانک سینا فعال شد
اعضای هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران انتخاب شدند
کار از شما، محل کار از ما!
پیشرو در حمایت از تولید و اشتغال در تمامی شهرهای کشور هستیم
ابلاغ “دستورالعمل اقدامات پیشگیرانه از انتشار شیوع و انتقال ویروس کرونا” در بانک ایران زمین
افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای بانک ملت در بویراحمد
بیمه آسیا ستاد رسیدگی به حوادث زلزله آذربایجان غربی را تشکیل داد
معاون بین‌الملل بانک صادرات ایران منصوب شد
بسیج عمومی بانک ملی ایران برای مقابله با کرونا
حمایت بانک توسعه صادرات از شرکت الکتروژن
۶۰ برنده جشنواره «شصتت خبردار شده» مشخص شدند
بانک دی قهرمان مسابقات جام سفیر شد
دریافت مجوز قبول اتکایی بیمه کوثر از بیمه مرکزی
بانک گردشگری تمام خدمات نظام بانکی را به مردم ارائه می کند
علیرضا معرفت مدیرعامل بانک سامان شد
داوری فوتبال ایران توسط بیمه رازی تحت پوشش قرار گرفت
بانک‌ها موظف هستند به بهترین شکل، منافع ذی‌نفعان خود را تأمین کنند
انتخاب بانک پارسیان به عنوان عضو کمیته ایرانی ICC
بانک مهر ایران؛ بانک بدون بهره بانک سودآور
اولین همایش سراسری اعضای شورای هماهنگی نمایندگان استان های بیمه “ما” برگزار شد
نایب‌قهرمانی تیم فوتسال بانک سامان در جام سفیر
مشارکت فعالانه بانک ملی ایران برای توسعه بنگاه های اقتصادی
استقبال چشمگير از طرح تسهيلاتي «ارزينو» بانک اقتصادنوين
بازدید از اولین گالری موزه بانک تجارت تمدید شد
بیمه معلم هزینه چاپ سررسید را به سیل زدگان سیستان و بلوچستان اختصاص داد
ساعات کاری شعب بانک آینده در روز‌های پایانی ۹۸
نظرسنجی

آیا کاهش نرخ سود بانک ها به نفع اقتصاد ایران است؟

View Results

Loading ... Loading ...
gh