مدیرعامل بانک ایران زمین:
در بانکداری باز رقابت بر سر تجربه مشتری است

باک و رسانه : مدیر عامل بانک ایران زمین با تشریح رویکرد این بانک در اجرای بانکداری باز اظهار داشت: در بانکداری باز امکان رقابت بین بانکهای کوچک با بانکهای بزرگ فراهم می‌شود، زیرا در بانکداری به سبک فردا آنچه مهم است تجربه مشتری از خدماتی است که می‌گیرد نه تعداد شعب.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، عبدالمجید پورسعید مدیرعامل این بانک با بیان اینکه بانکداری باز راه‌ را برای محصولات و خدمات نوآورانه در صنعت بانکداری باز می‌کند، گفت: بانکها‌ باید خود را برای فضای رقابتی جدید که از مدتها قبل آغاز شده آماده کنند. در فضای جدید کسب و کارها با زیر ساختهای آماده شده توسط بانکها خدمات نوینی را به مشتریان ارائه می‌کنند، که امکان آن پیش از این فراهم نبود.
مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به این نکته که در بانکداری باز اطلاعات بین بانکها و موسسات مالی به اشتراک گذاشته می‌شود، افزود: در شیوه‌ جدید از بانکداری تمرکز بر ارائه هرچه بهتر خدمت بر مبنای درخواست مشتری است. فضای ارائه خدمات تغییر می‌کند. در فضای جدید تکیه بر روی ایجاد شبکه‌های تبادل اطلاعات است نه متمرکز کردن آن. در این فضا خلاقیت است که موجب انتخاب یک بانک به عنوان ارائه دهنده، خدمات خواهد بود.
وی افزود: در بانکداری دیجیتال هریک از مشتریان، تجربه منحصر بفردی از دریافت خدمات خواهد داشت. در مقابل برای ارائه کنندگان خدمات نیز این امکان فراهم می‌شود که محدودیت‌ها را بردارند و طیف وسیعی از مشتریان را بر مبنای استراتژی‌های سازمانی خود مورد تحلیل قرار داده و به آنها خدمت ارائه کنند.
پورسعید با تاکید بر بازنگری در فرآیندهای سنتی اظهار داشت: ما باید به سرعت فرآیندهای خود را مورد بازنگری قرار دهیم. در این بین نهادهای ناظر هم باید سرعت خود را در به روز رسانی و ابلاغ این فرآیندها افزایش دهند تا صنعت بانکداری کشور از رشد تکنولوژی عقب نماند.
وی ادامه داد: امروز فرایندهای گشایش حساب، احراز هویت، دستور العمل‌های وام دهی، تشخیص ریسک و … بسیاری دیگر از فرایندهای سنتی دیگر کارکرد خود را از دست داده‌اند. امضای دیجیتال، گشایش حساب به صورت آنلاین، ثبت درخواست انجام امور از طریق همراه بانک، پرداخت از طریق حسابهایی با چند امضا و بسیاری دیگر از خدمات، ساده ترین محصولاتی هستند که مشتریان امروز در حال دریافت آن هستند.
پورسعید با اشاره به فضای جدید گفت: یکی از تهدیدهای امروز صنعت بانکداری کشور این است که بانکها به بانکداری باز روی نیاورند. اگر اینگونه باشد دیگر پاسخگوی هزینه‌های خود نخواهیم بود. مشتریان ناراضی خواهند بود و بانکها از رقابت باز خواهند ماند.
وی با تاکید بر رویکرد درآمدهای کارمزدی بانکها گفت: مهمترین رویکرد بانکداری باز ارائه خدمات از طریق شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ ها و فین تک ‌ها است که موجب افزایش درآمدهای کارمزدی و بهبود تجربه مشتری در دریافت خدمات و رضایت از پرداخت کارمزد توسط مشتری خواهد شد.
مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به نقشی که پلت فرم بانکداری باز این بانک با نام “ایران زمین بوم” می‌تواند در توسعه بانکداری دیجیتال و تجربه مشتری داشته باشد اظهار داشت: همه شرایط برای ارائه یک تجربه خوب به مشتریان آماده است. فین‌تک ها و شرکتهایی که در حوزه عملیات مالی فعالیت دارند می‌توانند از طریق izboom به توسعه خدمات خود بپردازند و مشتریان نیز می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

نوشته شده در تاریخ : ۹۸/۰۴/۰۴
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سؤال امنیتی *


                   
آخرین اخبار
ثبت نشان تجاری بانک کارآفرین در سیستم بین‌المللی مادرید
بانک صادرات ایران سه هزار و ۴۵۵ فقره وام قرض‌الحسنه مشاغل خانگی پرداخت کرد
بیمه رازی با مرکز آموزش بازرگانی تفاهم نامه همکاری امضاء کرد
نگاهی به عملکرد بانک توسعه صادرات در آستانه ۲۹ مهرماه روزملی صادرات
تلاش های بانک قرض الحسنه مهرایران برای توسعه خدمات بانکداری الکترونيک
ادامه ارائه خدمات نوین بانکی به زوار اربعین حسینی
رشد ۲۹ و ۲۲ درصدی حجم و ارزش معاملات بورس کالای ایران
ادامه مسیر «هر جا سخن از اعتماد است، نام بانک ملی ایران می درخشد» با «اعتماد می ماند»
تشریح برنامه های بانک سینا برای افزایش سهم بازار و ارتقاء جایگاه
تلاش بانک مرکزی بر رونق صادرات غیر نفتی است
نمایشگاه عکس «محرم ایران زمین» در ایوان انتظار
مدیرعامل بانک ملی : از مدیران ریسک پذیر باید حمایت شود
دومین مرحله قرعه کشی طرح همراز باشگاه مشتریان بانک سینا برگزار شد
برندگان جایزه یک میلیارد ریالی چهل و یکمین دوره قرعه کشی حساب های قرض الحسنه بانک سپه مشخص شدند
افتتاح باجه صدور بیمه نامه های زندگی بیمه آسیا در دفتر خدمات حوزه های علمیه تهران
خدمات ويژه بيمه سرمد به خانواده بانك صادرات
«استارتاپ لینکپ» زندگی آینده ما را متحول می‌کند
موکب بيمه آسياميزبان راهپيمايان اربعين حسيني
بیمه نوین برای سومین سال متوالی، رتبه یک توانگری را کسب کرد
آغاز طرح چکاپ همکاران بانک ایران زمین برای تشکیل پرونده سلامت
بیمه کوثر در خدمت زائران اربعین
نسخه جدید همراه بانک صادرات ایران منتشر شد
قدردانی ستاد مرکزی راهیان نور کشور از بانک سپه
خدمات ویژه بانک ملی ایران برای روشندلان
تقدیر از مشتری وفادار و برنده جایزه طرح کیان بانک پارسیان در شعبه زابل
وصول ۶۰۰ میلیارد ریال از مطالبات بیمه رازی
اعلام برندگان جشنواره حساب‌‏هاي قرض‌‏الحسنه بانک اقتصادنوين
امضای تفاهم نامه همکاری بین ستاد نانو و بانک توسعه صادرات ایران
افتتاح صندوق امانات شعبه ولنجک بانک ایران زمین
۹۰درصد تخفیف در هزینه‌های اداری و بیمه‌گری در جشنواره بیمه عمر و سرمایه‌گذاری مهرگان سرمد
نظرسنجی

آیا کاهش نرخ سود بانک ها به نفع اقتصاد ایران است؟

View Results

Loading ... Loading ...
gh