روابط عمومی نتیجه تحولات جوامع و نظام‌های ارتباطی سازمان‌ها

بانک و رسانه : مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر در آستانه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی یادداشتی را منتشر کرد.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر در متن این یادداشت آمده است:

۱۷می، روز ملی جهانی ارتباطات است. این روز که مصادف با ۲۷ اردیبهشت ماه است، در ایران نیز به عنوان«روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» ثبت شده است. این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را در این دنیای جدید فناورانه و الکترونیک مورد توجه قراردهیم.

امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی و استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است. نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیتهای حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنا بر این،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.

اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده است به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها و دوامشان در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

با این اوصاف، صنعت روابط عمومي دوران تحولات پيچيده اي را تجربه مي‌كند. از يك سو رشد فناوری های ارتباطی و فضای مجازی و از سوي ديگر مخاطبانِ خواهان فعاليت مشاركت جويانه، اين صنعت ارتباطاتي و اطلاع رساني را با تحولات جدي و عرصه‌هاي ناشناخته‌اي روبرو كرده است.در طول سالهای گذشته، تحولي اساسي در دسترسي مردم به اطلاعات صورت گرفته است. واحدهاي روابط عمومي در طول اين سال‌ها تحت فشار بوده‌اند تا از انتشار مطالب به سوي مخاطبان توده‌اي فاصله گرفته و به سمت ارتباطات متعامل با مخاطبان فعال تغيير مسير دهند و بدون تردید فضای مجازی در این عرصه نقش بی بدیلی بازی کرده است؛ نقشی پر از تهدید و فرصت.

آنچه مسلم است اینکه فرصت استفاده از فضای مجازی برای روابط عمومی ها خیلی بیشتر از جنبه های تهدیدآمیز آن است.این فضا می تواند جایگزینی برای پرکردن خلاءهای ارتباطی و رسانه ای باشد. روابط عمومی ها با استفاده از این فرصت می توانند این جایگزینی را به وجود آورند. حضور مستمر و موثر کارکنان روابط عمومی ها در سازمان های مختلف در فضای مجازی کمک می کند تا بخش های مختلف یک سازمان همزمان اطلاعات درست و با سرعت در اختیار مشتریان خود قرار دهند زیرا امکانات فضای مجازی به روابط عمومی سازمان ها این فرصت را می دهد که در فضایی گسترده تروباسرعت بیشتری بامخاطبان خود ارتباط برقرارکنند. در جوامع فعلی روابط عمومی یکی از اصلی‌ترین عوامل برای ایجاد مناسبات با اقشار و جوامع مختلف به شمار می‌آید. روابط عمومی ها باید در رقابت در فضاهای مجازی کوشا باشند زیرا روابط عمومی نتیجه تحولات جوامع و نظام‌های ارتباطی سازمان‌ها هستند که در دو بُعد درون‌ سازمانی و برون ‌سازمانی اتفاق می‌افتند تا اعتماد میان افراد در محیط کار و جامعه نسبت به آنچه از سوی سازمان انجام می‌شود به ‌دست آید.

زیست در فضای مجازی را می توان سرنوشت محتوم انسان ها و سازمان ها دانست و در این میان روابط عمومی ها به واسطه نیاز ذاتی به برقراری ارتباط، ناگزیر از برنامه ریزی مطلوب برای برخورداری از زیستنی مطلوب در این فضا هستند.

این فضا در عین حال که دایره مخاطبان در دسترس روابط عمومی ها را وسیع تر و عمل ارتباط را برای روابط عمومی ها تسهیل و تسریع می نماید، نیازمند افرادی است که از آگهی های توامان فنی، ارتباطی، دانشی و … لازم برخوردار باشند تا در این فضا همسو و همپای تحولات حرکت کنند.

به عبارتی روابط عمومی ها ناگزیر از سرمایه گذاری های آنلاین هستند تا بتوانند در فضای مجازی برای مخاطبان خودپیامهای مناسبتی تولیدکنند،به ابهامات ونیازهای آنان به سرعت پاسخ گویند،امکان ایجادتماسهای سریع وبی واسطه رابین مخاطبان باسطوح مختلف سازمان فراهم کنند، در زمان بحران سریعاً وارد عمل شوند و از این بستر برای تامین اهداف ترفیعی یا تعالی نام سازمان بهره جویند.

گرچه امروزه به لطف فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی و رسانه های تعاملی به کانالهای ارتباطی گسترده تروواکنشهاوبازخوردهاپرشتاب ترشده اند،امابی گمان این فناوری ها، به خودی خود، نقش نظام های ارتباطی و رسانه های جمعی و روابط عمومی را برجسته نمی کند. بلکه این ها ابزارهایی هستند که با بهره گیری از آن ها، ما، به عنوان کنشگران و کارگزاران روابط عمومی می توانیم درکی عمیق تر از حرفه خود و وظایف خویش در حافظه مردم و سازمان های متبوع خود ایجاد کنیم و این کار جز با اندیشه پویا و همت بلند ما انجام نمی پذیرد.

فعالیت روابط عمومی ها ۲۴ ساعت در شبانه روز، هفت روز در هفته و ۳۶۵ روز در سال بدون مکث ادامه دارد و بدین سبب از این فرصت استفاده می کنم و روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمام همکاران گرامی ام در روابط عمومی و عرصه ارتباطات در سراسر ایران تبریک می گویم و از خداوند بزرگ درخواست دارم که آنان را در انجام صادقانه وظایف شان یاری دهد و سربلندگرداند.

همت بلند دار که مردان روزگار از همت بلند به جایی رسیده اند.

حمید رضا عظیمی

مدیر مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر

نوشته شده در تاریخ : ۹۷/۰۲/۲۶
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سؤال امنیتی *



                             
آخرین اخبار
مجلس از ابزارهای مالی بورس کالا حمایت می کند
تعمیق روابط بانک قرض الحسنه مهر ایران با کمیته امداد امام خمیني (ره)
معرفی برندگان قرعه‌کشی جشنواره کارت هدیه بانک اقتصادنوین
قدردانی معاون رئیس جمهور از بانک قرض الحسنه مهر ایران
اهدای جوایز برندگان جشنواره کارتخوان‌های سامان
جشنواره ای از برترین ها در کارنامه بانک صادرات فارس
ساخت بزرگ ترین مجتمع تجاری، فرهنگی،تفریحی رشت با سرمایه گذاری بانک دی
بهره برداری از بزرگ ترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه با تامین مالی بانک ملت
بخشودگی جرائم بیمه ای برای عبور از بحران اقتصادی کارگاه ها بسیار کمک کننده است
خودکفایی ۱۷۵ هزار خانوار کمیته امداد با تسهیلات بانک ملی ایران
آغاز جشنواره همگامان سپه ۲ ویژه پذیرندگان پایانه های فروش بانک سپه
جایگاه برتر بانک ملی ایران در گزارش فروردین ماه شاپرک
افتتاح نهمین و دهمین مدرسه «امید آینده» با حمایت بانک آینده
تحقق سود ۱۹۳ ریالی هر سهم بیمه آسیا
از طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان توسط تامین اجتماعی به شدت استقبال می کنیم
استفاده از بن کارت های نمایشگاه کتاب پایتخت در نمایشگاه قرآن
تامین مالی صنایع غذایی نوآفرین توسط بانک صنعت و معدن
ارتباط مستقیم تلفنی با مدیر امور بازرسی و نظارت بانک شهر
در حمایت از تولیدات داخلی، شورای عالی بیمه آیین نامه قرارداد گروهی بیمه اعتبار داخلی را بازنگری کرد
تصویب بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در بانک سینا برای طرح اشتغالزایی روستایی
باید باور کنیم بازیگران در عرصه بانکداری دیجیتال تغییر کرده اند
نشست مدیران عامل بانک ملت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران
اعطایی نشان عالی روابط عمومی به مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک سپه
تحکیم همکاری های بانک تجارت و شرکت ملی نفت
مراسم کلنگ زنی ساخت دومین مدرسه شهدای بیمه آسیا
بانک گردشگری، میزبان مدیران روابط عمومی نظام بانکی شد
ارائه خدمات ویژه به مشتریان از اولویت های بانک است
قرارداد آتی زعفران در بورس کالای ایران راه اندازی می شود
مشارکت بانک پارسیان در پارس فولاد سبزوار موفقیت این طرح را تضمین می کند
برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در بانک مهر اقتصاد
نظرسنجی

آیا کاهش نرخ سود بانک ها به نفع اقتصاد ایران است؟

View Results

Loading ... Loading ...
gh