دیدار رئیس کل بانک مرکزی با همکاران روابط عمومی در آستانه روز جهانی ارتباطات
سیف: پشتیبانی روابط عمومی از سیاست های کلان بانکی، سرمایه ای ارزشمند است

بانک و رسانه : رئیس کل بانک مرکزی در نشست هم‌اندیشی با مدیر و معاونان روابط‌عمومی بانک مرکزی که به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات تشکیل شد،

گفت: روابط‌عمومی فراتر از یک تخصص در حیطه رسانه و ارتباطات است و فعالان این حوزه باید در زمینه فعالیت‌ها و وظایف سازمان و دستگاه متبوع خود نیز تخصص داشته باشند.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از روابط‌عمومی بانک مرکزی، ولی اله سیف با اشاره به اهمیت همراهی و مشارکت افکار عمومی در پبشبرد اهداف سازمان ها و نقش روابط عمومی در این حوزه عنوان کرد: روابط عمومی در تشریح اهداف، سیاست ها و برنامه‌های سازمان به زبان ساده و قابل درک برای تمام اقشار جامعه نقش مهم و غیرقابل انکاری دارد و از طریق برقراری تعامل بین سازمان و جامعه و تسهیل روابط دو طرف، کمک موثری به تامین منافع هر دو گروه می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: روابط عمومی بانک مرکزی به دلیل نوع نگاه جامعه به این نهاد و انتظارات مردم از آن، در نظام اقتصادی کشور، وظیفه سنگینی بر عهده دارد و با توجه به تنوع عملکرد و طیف متنوع فعالیت های سازمان، کار بسیار سختی در انتقال اطلاعات به ذی‌نفعان آن در جامعه دارد و باید با دانشی بیش از تخصص حرفه روابط عمومی توانایی تبیین تصمیمات اقتصادی، نظارتی، ارزی و پولی بانک مرکزی را برای آحاد جامعه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر، نگاه تخصصی در روابط عمومی بانک وجود داشته و این حوزه با انسجام لازم، رئیس کل و اعضای هیئت عامل بانک را با نگاه کارشناسی و تعامل مثبت با رسانه ها پشتیبانی کرده است.

به گفته سیف این همراهی و پشتیبانی سرمایه ای ارزشمند است که اگر وجود نداشته باشد، مدیر ارشد سازمان را در پیشبرد برنامه ها و سیاست های خود، متزلزل خواهد کرد.

دکتر سیف با اشاره به بحران موسسات غیرمجاز در سال های گذشته و آثار آن بر افکار عمومی گفت: موسسان وسهامداران موسسات غیرمجاز با در دست داشتن منابع مالی عظیم، فضای رسانه‌ای کشور و افکار عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار دادند و بانک مرکزی را به نقطه عطف انتقادات و تخریب‌های خود برای دستیابی به منافع تبدیل کردند. در این فضا روابط عمومی بانک مرکزی وظیفه سنگینی برای تنویر افکار عمومی و اتخاذ راهکارهای مناسب برای تشریح ابعاد ماجرا بر عهده داشت که خوشبختانه تا حدود زیادی هم از ایفای این نقش خطیر و مسئولیت سنگین برآمد.

رئیس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرد: ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که در طول دوره خدمت بیشترین اثربخشی را در خدمت رسانی داشته باشیم و بدون توجه به فشارها و تخریب ها در راستای اعتلای جامعه و زدودن نابسامانی هایی که به وضعیت اقتصادی مردم خدشه و آسیب وارد می‌کنند، تلاش کنیم و همراهی و تلاش روابط‌عمومی می‌تواند در رسیدن به این هدف موثر باشد.

در این نشست که در آستانه ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و با حضور مدیر، معاونان و روسای دوایر روابط عمومی بانک مرکزی تشکیل شد، محمدعلی کریمی مدیر روابط عمومی گفت: در دنیای امروز با تعامل مناسب با ذی نفعان، چه مدیران و کارکنان سازمان و چه افکار عمومی و مخاطبان میلیونی، می توان نسبت به طرح و حل مسائل از طریق فضای رسانه ای و گفت و گوی شفاف و صادقانه، اقدام کرد.

وی افزود: در سال های اخیر کوشیده ایم با مشارکت و همکاری همه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی شبکه بانکی، به سرمایه ارتباطی نظام بانکی در منظر افکار عمومی اضافه کنیم و امیدواریم بتوانیم جایگاه حوزه ارتباطی و اطلاع رسانی را در نظام پولی و مالی کشور ارتقا دهیم.

نوشته شده در تاریخ : ۹۷/۰۲/۲۵
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سؤال امنیتی *



                             
آخرین اخبار
مجلس از ابزارهای مالی بورس کالا حمایت می کند
تعمیق روابط بانک قرض الحسنه مهر ایران با کمیته امداد امام خمیني (ره)
معرفی برندگان قرعه‌کشی جشنواره کارت هدیه بانک اقتصادنوین
قدردانی معاون رئیس جمهور از بانک قرض الحسنه مهر ایران
اهدای جوایز برندگان جشنواره کارتخوان‌های سامان
جشنواره ای از برترین ها در کارنامه بانک صادرات فارس
ساخت بزرگ ترین مجتمع تجاری، فرهنگی،تفریحی رشت با سرمایه گذاری بانک دی
بهره برداری از بزرگ ترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه با تامین مالی بانک ملت
بخشودگی جرائم بیمه ای برای عبور از بحران اقتصادی کارگاه ها بسیار کمک کننده است
خودکفایی ۱۷۵ هزار خانوار کمیته امداد با تسهیلات بانک ملی ایران
آغاز جشنواره همگامان سپه ۲ ویژه پذیرندگان پایانه های فروش بانک سپه
جایگاه برتر بانک ملی ایران در گزارش فروردین ماه شاپرک
افتتاح نهمین و دهمین مدرسه «امید آینده» با حمایت بانک آینده
تحقق سود ۱۹۳ ریالی هر سهم بیمه آسیا
از طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان توسط تامین اجتماعی به شدت استقبال می کنیم
استفاده از بن کارت های نمایشگاه کتاب پایتخت در نمایشگاه قرآن
تامین مالی صنایع غذایی نوآفرین توسط بانک صنعت و معدن
ارتباط مستقیم تلفنی با مدیر امور بازرسی و نظارت بانک شهر
در حمایت از تولیدات داخلی، شورای عالی بیمه آیین نامه قرارداد گروهی بیمه اعتبار داخلی را بازنگری کرد
تصویب بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در بانک سینا برای طرح اشتغالزایی روستایی
باید باور کنیم بازیگران در عرصه بانکداری دیجیتال تغییر کرده اند
نشست مدیران عامل بانک ملت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران
اعطایی نشان عالی روابط عمومی به مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک سپه
تحکیم همکاری های بانک تجارت و شرکت ملی نفت
مراسم کلنگ زنی ساخت دومین مدرسه شهدای بیمه آسیا
بانک گردشگری، میزبان مدیران روابط عمومی نظام بانکی شد
ارائه خدمات ویژه به مشتریان از اولویت های بانک است
قرارداد آتی زعفران در بورس کالای ایران راه اندازی می شود
مشارکت بانک پارسیان در پارس فولاد سبزوار موفقیت این طرح را تضمین می کند
برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی در بانک مهر اقتصاد
نظرسنجی

آیا کاهش نرخ سود بانک ها به نفع اقتصاد ایران است؟

View Results

Loading ... Loading ...
gh