صرفه جویی، فرهنگ سازمانی ماست*

بانک و رسانه : صرفه جویی، فرهنگ سازمانی ماست* به طور کلی می توان هزینه های سازمان بزرگی مانند بانک ملی ایران را به دو بخش هزینه های عملیاتی (سود سپرده ها) و غیر عملیاتی (اداری و پرسنلی و سرمایه ای) تقسیم کرد.

همه مستندات گواهی می دهد که طی سالهای اخیر، تلاش بر بهبود سطح معیشت کارکنان بوده، بنابراین هزینه های پرسنلی نه تنها با کاهش رو به رو نشده است، بلکه شاهد افزایش منطقی آن نیز بوده ایم.

در حوزه توسعه محصولات، خدمت رسانی به مشتریان و ایجاد امکانات بیشتر برای کاربران و خدمات گیرندگان از بانک ملی ایران نیز هزینه ها به بهترین شکل بوده و به این بخش به عنوان سرمایه بانک نگاه شده است.

هزینه های عملیاتی اما همواره قابلیت تعدیل داشته و دارد. گرچه مهمترین بخش هزینه های عملیاتی بانک ملی ایران به سود پرداختی به سپرده گذاران بر می گردد، اما همواره نگاه مدیران و کارکنان به بانک، مانند اعضای یک کارخانه تولیدی بوده است.

مواد اولیه این کارخانه، منابع دریافتی است؛ محصول این کارخانه، خدمات بانکی و سود آن، رضایت مشتریان و کارکنان است. تامین مواد اولیه ارزان قیمت برای کارخانه ای مانند بانک، با تلاش بی وقفه کارکنان شعب محقق می شود. این موضوع به خوبی در دستور کار کارکنان بانک قرار گرفته و با سرعت هر چه بیشتر در حال انجام است.

از سوی دیگر پرداخت درست و به جای تسهیلات، باعث بازگشت به موقع آن و در نتیجه کسب سود برای بانک و ذینفعان آن یعنی مردم می شود. دستاورد دیگر این روند، چرخش پول میان تولیدکنندگان و در نهایت رونق گرفتن تولید و اشتغال می شود.

تحقق درست چرخه دریافت منابع ارزان قیمت، رساندن آن به دست نیازمند واقعی و کسب سود منطقی و قانونی، منابع و مصارف بانک را در یک تعادل مثبت نگه داشته است.

همکاران من اگر چه در سطح کلان به منابع و مصارف بانک به صورت ویژه توجه دارند، اما در سطوح خرد نیز این هزینه های اداری را از یاد نبرده اند. منطقی کردن برگزاری همایش ها، بهینه کردن مصرف انرژی و … از این جمله اند.

کارکنان بانک ملی ایران به این اعتقاد دارند که منابع بانک، منابع مردم و کشور است. «صرفه جویی» اگر به معنای مدیریت بهینه منابع و مصارف، کاهش هزینه های غیرضروری و درست مصرف کردن تعبیر شود، می توان گفت که فرهنگ سازمانی و نهادینه شده در بانک ملی ایران است.

*محمد رضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران

نوشته شده در تاریخ : ۹۷/۰۸/۱۵
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سؤال امنیتی *


                       
آخرین اخبار
آمادگی بیمه سامان برای پرداخت خسارت به بیمه شدگان حوادث سيل و طوفان اخير
بانک ملت به یارى سیل زدگان گلستانى شتافت
کمک رسانی بیمه آسیا به هموطنان سیل زده
اعلام شماره حساب ۹۹۹۹۹ توسط بانک سپه برای کمک به سیل زدگان
اعلام شماره حساب جمع آوری کمک های نقدی سیل زدگان گلستان ، مازندران و لرستان توسط بانک انصار
اعلام شماره حساب ویژه بانک صادرات ایران برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان
بازدید سرزده مدیرعامل بانک ملی ایران از شعب بلوار فردوس و همایون فر
تحویل چک خسارت به ۱۵۰ واحد سیل‌زده گلستان تا دیشب توسط بیمه ایران
در تحقق شعار سال تمام توان خود را به کار خواهیم بست
استقرار پایگاه کمک رسانی بانک مهرایران در استان گلستان
مسابقه اینستاگرامی نوروزی بانک شهر
استفاده از تمام ظرفیت بانک ملی ایران برای کمک رسانی به مناطق سیل زده
حضور فعال بیمه آرمان در مناطق سیل زده شمال
آمادگی بیمه آسیا برای پرداخت خسارت سیل استان های گلستان و مازندران
بازگشت ثبات نسبی اقتصاد، در سال ۹۷
ارائه خدمات ارزی از روز شنبه در صرافی های منتخب
عیادت نوروزی مدیر عامل بانک ملی ایران از بیماران
سرکشی مدیرعامل بانک ملی ایران از شعب کشیک نوروزی
مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک شهر با حضور حداکثری سهامداران برگزار شد
قدردانی مدیرکل روابط عمومی بانک ملت از همکاری اصحاب رسانه در سال ۹۷
پیام تبريك نوروزي رییس کل بیمه مرکزی به اهالي صنعت بيمه
تغییر ساعت کار شعب بانک کارآفرین
جزییات طرح بهاران بیمه ایران در ایام نوروز ۹۸ اعلام شد
“همراه نوين” به روزرساني شد
پیام نوروزی مدیر عامل بورس کالای ایران
پیام تبریک مدیرعامل بانک سینا به مناسبت نوروز ۹۸
در سومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال بانک ملت تندیس زرین زُبدگی دیجیتال دریافت کرد
​چهار خدمت جدید به قابلیت‌های اپلیکیشن«صاپ» اضافه شد
سررسید هوشمند اختصاصی سال ۱۳۹۸ بیمه آسیا
پیام تبریک دکتر کاردگر به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) و سال نو
نظرسنجی

آیا کاهش نرخ سود بانک ها به نفع اقتصاد ایران است؟

View Results

Loading ... Loading ...
gh