لزوم به روزرسانی خدمات الکترونیکی در بانک‌ها

بانک و رسانه : محمدرضا مروجی با تاکید بر اینکه مفهوم بانکداری الکترونیک در کشورمان، اغلب حول محور ابزارهای بانکداری الکترونیک حرکت کرده و اخیرا روی ارائه تنوع خدمات و مسائل روز دنیا ورود کرده است.

 قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل گفت: در مقایسه با دنیای امروز، بانک‌های ایران، همچنان از بانکداری الکترونیک ارائه شده در دنیا عقب‌تر هستند. خدماتی چون افتتاح حساب، ارائه تسهیلات و ضمانت‌نامه، انجام تراکنش‌های بین بانکی نظیر ساتنا و پایا (RTGS)، مواردی هستند که همچنان در بسیاری از بانک‌های ایرانی به‌صورت خدمات الکترونیک ارائه نمی‌شود، حال آنکه این چنین خدماتی در دنیای بانکداری الکترونیک مربوط به حداقل ۱۰ سال گذشته است.

 محمدرضا مروجی با تاکید بر اینکه مفهوم بانکداری الکترونیک در کشورمان، اغلب حول محور ابزارهای بانکداری الکترونیک (مانند خودپردازهای نقد و غیر‌نقد، کیوسک‌ها و…) حرکت کرده و اخیرا روی ارائه تنوع خدمات و مسائل روز دنیا ورود کرده است، افزود: این در حالی است که رکن اصلی بانکداری الکترونیک در جهان امروز تنوع خدمات و سهولت انجام انواع خدمات پولی بدون حضور فیزیکی شخص است. 

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر، با راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها این موضوع به مراتب برجسته‌تر شد و حال شاهد تنوع ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در ایران هستیم.

 وی ادامه داد: با شروع گروه‌های استارت‌آپی، توسعه خدمات موبایلی و اپلیکیشن‌های واسط رو به بهبودی و ارتقای کیفیت هستند. مروجی با تاکید بر اینکه برخی از اهم برنامه‌های بانکداری الکترونیک موسسه اعتباری ملل شامل اینترنت بانک، همراه بانک و خودپرداز نقد است اظهار کرد: در زمینه اینترنت بانک خدماتی شامل افتتاح حساب کوتاه‌مدت و مدیریت چک؛ در همراه بانک نیز مدیریت چک و در خودپرداز نقد نیز ارائه خدمات چاپ کارت‌های نقدی، ارائه خدمات چاپ کارت‌های هدیه، ارائه خدمات چاپ کارت‌های اعتباری و نیکوکاری است.

 وی تصریح کرد: راه‌اندازی کیوسک و هم بانک و خدمات USSD نیز از دیگر خدمات است. قائم‌مقام موسسه اعتباری ملل گفت: ابزارهای بانکداری الکترونیک در این موسسه شامل همراه بانک، اینترنت بانک، تلفن بانک، خودپرداز نقد، خودپرداز غیر‌نقد و کیوسک است. 

وی ادامه داد: خدمات بانکداری الکترونیک موسسه نیز شامل برداشت وجه، مانده‌گیری، انتقال وجه درون بانکی و بین بانکی، پرداخت تسهیلات، پرداخت قبض، خرید شارژ، نیکوکاری، خرید فروشگاهی (POS)، خرید اینترنتی (IPG)،  ساتنا، پایا، خدمات بدون کارت (در خودپردازهای نقد) و امنیت خدمات است. 

وی با بیان اینکه سوییچ پرداخت و اینترنت بانک موسسه اعتباری ملل دارای تاییدیه بین‌المللی امنیتی است، به دنیای اقتصاد گفت : ارتباط با فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها و ارتباط با اپلیکیشن‌های «بله»، «تاپ»،  «آپ» و «روبیکا» نیز از دیگر مزایای بانکداری الکترونیک موسسه اعتباری ملل است. 

وی گفت: بانکداری الکترونیک (E-Banking) که در دنیا با نام دیگر EFT نیز شناخته می‌شود عبارت است از استفاده از ابزارهای الکترونیکی و اینترنت برای  انتقال سرمایه از هر مبدا به هر مقصد به‌صورت شبانه‌روزی  و در طول هفته  بدون حضور فیزیکی در نمایندگی‌های موسسات مالی. 
وی تاکید کرد: این مهم شامل مباحثی است که دسترس‌پذیری ابزارهای بانکداری الکترونیک، امنیت ابزارهای بانکداری الکترونیک، کارمزد ارائه خدمات، تنوع در ارائه خدمات، بانکداری اجتماعی و بانکداری باز از جمله آنهاست.

نوشته شده در تاریخ : ۹۷/۰۸/۱۳
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سؤال امنیتی *


                       
آخرین اخبار
آمادگی بیمه سامان برای پرداخت خسارت به بیمه شدگان حوادث سيل و طوفان اخير
بانک ملت به یارى سیل زدگان گلستانى شتافت
کمک رسانی بیمه آسیا به هموطنان سیل زده
اعلام شماره حساب ۹۹۹۹۹ توسط بانک سپه برای کمک به سیل زدگان
اعلام شماره حساب جمع آوری کمک های نقدی سیل زدگان گلستان ، مازندران و لرستان توسط بانک انصار
اعلام شماره حساب ویژه بانک صادرات ایران برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان
بازدید سرزده مدیرعامل بانک ملی ایران از شعب بلوار فردوس و همایون فر
تحویل چک خسارت به ۱۵۰ واحد سیل‌زده گلستان تا دیشب توسط بیمه ایران
در تحقق شعار سال تمام توان خود را به کار خواهیم بست
استقرار پایگاه کمک رسانی بانک مهرایران در استان گلستان
مسابقه اینستاگرامی نوروزی بانک شهر
استفاده از تمام ظرفیت بانک ملی ایران برای کمک رسانی به مناطق سیل زده
حضور فعال بیمه آرمان در مناطق سیل زده شمال
آمادگی بیمه آسیا برای پرداخت خسارت سیل استان های گلستان و مازندران
بازگشت ثبات نسبی اقتصاد، در سال ۹۷
ارائه خدمات ارزی از روز شنبه در صرافی های منتخب
عیادت نوروزی مدیر عامل بانک ملی ایران از بیماران
سرکشی مدیرعامل بانک ملی ایران از شعب کشیک نوروزی
مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک شهر با حضور حداکثری سهامداران برگزار شد
قدردانی مدیرکل روابط عمومی بانک ملت از همکاری اصحاب رسانه در سال ۹۷
پیام تبريك نوروزي رییس کل بیمه مرکزی به اهالي صنعت بيمه
تغییر ساعت کار شعب بانک کارآفرین
جزییات طرح بهاران بیمه ایران در ایام نوروز ۹۸ اعلام شد
“همراه نوين” به روزرساني شد
پیام نوروزی مدیر عامل بورس کالای ایران
پیام تبریک مدیرعامل بانک سینا به مناسبت نوروز ۹۸
در سومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال بانک ملت تندیس زرین زُبدگی دیجیتال دریافت کرد
​چهار خدمت جدید به قابلیت‌های اپلیکیشن«صاپ» اضافه شد
سررسید هوشمند اختصاصی سال ۱۳۹۸ بیمه آسیا
پیام تبریک دکتر کاردگر به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) و سال نو
نظرسنجی

آیا کاهش نرخ سود بانک ها به نفع اقتصاد ایران است؟

View Results

Loading ... Loading ...
gh