مطالبات غیرجاری بانک‌ها نتیجه عقود مشارکتی است

بانک و رسانه : حمید تهرانفر، مدیرعامل بانک کارآفرین با روسای شعب این بانک در سراسر کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از روابط عمومی بانک کارآفرین، در این نشست که در سالن همایش‌های ساختمان مرکزی این بانک و با حضور عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی، خورسندی معاون مدیرعامل در امور ارزی و بین‌المللی، مدیران ارشد ستادی و روسای شعب تهران برگزار شد، تهرانفر با روسای شعب سراسر کشور گفت‌وگو کرد.

وی افزود: یکی از دلایل انباشت مطالبات غیرجاری در بانک‌ها و از جمله بانک کارآفرین این است که طی سال‌های زیادی تسهیلات اعطایی در قالب عقود مشارکتی بوده است. خوشبختانه در حال حاضر سیاست‌گذاری‌ها به سمت اعطای تسهیلات در قالب عقود مبادله‌ای و اقساطی سوق پیدا کرده است. وی تاکید کرد: به نظر بنده ترکیبی از اعطای انواع تسهیلات در قالب عقود مختلف می‌تواند خواسته‌های مشتریان را تامین کند.

در نتیجه بانک نیز در مسیر روبه رشدی قرار می‌گیرد و دچار مشکلات کمتری می‌شود. تنوع در سبد پرتفوی تسهیلات در صورت عدم تعهد و مسوولیت مشتری، بانک را با آسیب و ضرر کمتری مواجه خواهد کرد. تهرانفر با اشاره به تامین نیرو برای شعب تصریح کرد: با توجه به نیاز شعب و با برگزاری آزمون استخدامی در مرداد سال جاری، برنامه‌ریزی برای استخدام و به ‌کارگیری نیروهای جدید در حال انجام است.

وی با تشریح وضعیت اقتصادی کشور و همچنین صنعت بانکداری خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری‌های کلی کشور در جهت کاهش نرخ سود سپرده بانک‌ها است و بانک مرکزی و سیاست‌گذاران اقتصادی دولت بر این مساله تاکید دارند. درخواست من به‌ویژه از همکاران شعب این است که شرایط کلی موجود را برای مشتریان خود تبیین و تشریح کنند.

اگر مشتریان وفادار بانک از شرایط حساس و دشوار فعلی مطلع شوند، قطعا در کنار ما خواهند ماند و از این بحران‌ها به‌سلامت عبور خواهیم کرد.تهرانفر با تاکید بر برنامه‌ریزی برای کاهش مطالبات غیرجاری بانک خاطرنشان کرد: تمامی همکاران در صف و ستاد باید درخصوص تسهیلات اعطایی با دقت نظر بیشتری عمل کنند تا بانک به مشکلات کمتری دچار شود. همچنین لازم است تا پرونده‌های مطالبات معوق در تمامی شعب در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به بروز و ظهور فناوری‌های جدید، مشتریان درخواست خدمات متفاوت و بسیار پیشرفته‌تری متناسب با تغییرات ایجاد شده دارند. این طبیعی است که تمام بانک‌ها متناسب با این روند، خدمات جدید و تکمیلی را به مشتریان ارائه دهند.

تهرانفر افزود: خوشبختانه در مدیریت فناوری اطلاعات بانک، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های خوبی برای تقویت و بهبود زیرساخت‌ها فراهم ‌شده است که با تلاش همکاران در این حوزه، این روند رو به بهبود است و با سرعت خوبی به‌پیش خواهد رفت.مدیرعامل با تقدیر از تلاش‌های کارکنان گفت: به نظر بنده اقدامات، فعالیت‌ها و چشم‌انداز بانک باید به‌طور مرتب رصد و تحلیل شود. درواقع زمان حال چراغ راه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در تمامی بخش‌ها است.

باید نقاط ضعف را بررسی و رفع کنیم و نقاط قوت را نیز بهبود بخشیم و تقویت کنیم. در غیر این صورت بانک کارآفرین به‌عنوان یک موسسه انتفاعی، به اهداف مالی خود دست پیدا نخواهد کرد.مدیرعامل بانک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به عملکرد کلی بانک خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران سال ۱۳۹۸ سال مالی بهتری به لحاظ عملکرد است. شاخص‌ها در بخش‌هایی رشد و افزایش داشته، اما باید یادآوری کنم که زحمات برخی همکاران در بعضی از شعب بسیار چشمگیرتر و مشهودتر است و کارنامه درخشان‌تری نسبت به سایر شعب ارائه داده‌اند.

نوشته شده در تاریخ : ۹۸/۰۶/۱۳
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سؤال امنیتی *


 
آخرین اخبار
گروه جهادی بسیج بانک توسعه صادرات به مناطق سیل‌زده اعزام شد
سرپرست اداره پیگیری و وصول مطالبات بانک دی منصوب شد
تسهیلات بانک سینا برای جامعه پزشکی
«ملی شو» راهی به آینده روشن*
بیمه آسیا ۱۰ ماهه ۴۷٫۹۶۳ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد
اعطای ۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی در جشنواره سورسامانی
پیگیری سانحه امروز در فرودگاه ماهشهر ازسوی بیمه ایران
انتصاب مديرعامل شرکت خدمات و پشتيباني اقتصادنوين
قطع رمز دوم ایستا از هشتم بهمن‌ماه جاری
١٣ هزار بنگاه کوچک و متوسط از بانک صادرات ایران تسهیلات دریافت کردند
بانکداری دیجیتال بانکداری مردم محور است
تاکید عضو هیات مدیره بانک ملی ایران بر لزوم داشتن رویکرد علمی برای پیشبرد اقدامات بانک
سیل مهربانی «بانک مهر ایران» به سیستان و بلوچستان سرازير شد
تایید صلاحیت موسی رضایی به عنوان عضو جدید هیات مدیره بیمه دانا
رفع مشکل دسترسی به سامانه همراه بانک سینا در نسخه ios
موبایلت جایگزین سامانک می‌شود
موضوع امنیت یکی از شاخص های مهم اعتماد مشتری به بانک است
وام ۱۰ میلیونی بانک سپه به سیل زدگان
وصول مطالبات، مهمترین عامل تجدید منابع مورد نیاز برای رونق تولید
آموزش و سرگرمی همزمان با «هُپ» بانک ملی ایران
اعطای جایزه مسئولیت اجتماعی مدیریت به بانک دی
فرآیند فعالسازی رمز پویا بانک توسعه صادرات
بیمه‌آسیا به مسافرین خارج از کشور، ۲۰ درصد تخفیف می‌دهد
شعبه قزوین بیمه دانا هزار میلیاردی شد
حضور بیمه نوین در دومین نمایشگاه الکامپ کرج
امضای تفاهم نامه بین بانک صنعت و معدن و سایپا
هم اندیشی مدیران بانک ملی برای تسریع امور اعتباری مشتریان
رونمایی از سامانه خدمات برخط بیمه کوثر
رشد چشمگیر منابع مهر ایران در سه سال گذشته
خدمات ارزی بانک ملی ایران، تمام قد در اختیار فعالان اقتصادی
نظرسنجی

آیا کاهش نرخ سود بانک ها به نفع اقتصاد ایران است؟

View Results

Loading ... Loading ...
gh