نگاهی به “دیدار با مدیرعامل”

بانک و رسانه : ابتکار برنامه دیدارهای هفتگی مدیرعامل بیمه آسیا با کارکنان شرکت، این فرصت را فراهم آورده است تا موضوع ارتباط چهره به چهره در سازمان ها و تاثیر آن در رفتارهای سازمانی و ارتقا کیفیت عملکردها مورد بررسی قرار گیرد.

نکته اول؛ به عقیده صاحب نظران، یكی از عواملی كه در سرنوشت هر مؤسسه، گروه و فرد اهمیت و ارزش اساسی دارد و آنها را در نیل به اهدافشان یاری می دهد، كیفیت رابطه آنها با افراد و نهادهایی است كه با آن سر و كار دارند و همچنین با افكار عمومی جامعه ای كه در آن به فعالیت مشغول اند. هر اندازه این ارتباط به طور مفیدی مستقر و به شكل مؤثری گسترش یافته باشد، به همان اندازه آن فرد، گروه و مؤسسه در دستیابی به اهداف خود موفق تر خواهد بود. به عبارت دیگر این ارتباط، فرآیند تفهیم ، تفاهم و تسهیم معانی با شماركثیری از انسان های دیگر را تسهیل می کند.
نکته دوم؛ از آنجایی که نیروی انسانی، سرمایه اصلی هر سازمان و شرکت و یکی از با ارزش‏ترین‏ و مؤثرترین عوامل ایجاد تحول و اجرای تغییرات مطلوب است، برقراری ارتباط موثر و کارآمد با کارکنان، در تحول سازمان نقش بسیار بااهمیتی دارد. امروزه این نوع از ارتباط مد نظر بسیاری از مدیران ارشد سازمان هاست و آنها ، بیشترین تلاش خود را در جهت بهبود آن به کار می گیرند و خود را ملزم و مكلف به شناخت بهتر آن و فراگیری نكات ظریف آن می‌دانند. از جمله مزایای برقراری ارتباط نزدیک با کارکنان را می توان به شرح زیر برشمرد:
• مشارکت کارکنان در هدف گذاری
• افزایش اعتماد به نفس کارکنان
• مشارکت کارکنان در بهبود کیفیت
• ارتقاء سطح انگیزش کارکنان در ارائه و اجرای طرح ها و نوآوری ها
• رفع برخی مشکلات و موانع عملیاتی بر اساس نظرات و پیشنهاد های کارکنان
• آگاهی از نظرات کارکنان در مسائل مختلف شرکت

پژوهش های بسیاری نشان داده اند که در ارتباط چهره به چهره، دو طرف، دقیق تر به موضوع توجه می کنند و امکان اصلاح و تفهیم صحیح پیام وجود دارد. شناسایی مطالبات کارکنان، پاسخگویی به نیازهای کارکنان، تسریع در انجام امور، ایجاد حس هم دلی و هم زبانی ومشارکت حداکثری کارکنان در انجام امور از جمله نتایج ارتباط چهره به چهره است و به کارگیری استراتژی های ارتباطی کارآمد، می تواند به افزایش کارآیی کارمندان، جلوگیری از مشکلات ارتباطی میان آنها و افزایش رضایت شغلی بیانجامد. کلید موفقیت هر کسب و کاری این است که درک عمیقی در میان اعضای تیم کاری، مراجعان و بخش های مختلف وجود داشته باشد. به نظر می رسد اجرای برنامه دیدارهای هفتگی مدیرعامل با کارکنان، و تسری این شیوه ارتباط در سطوح مختلف شرکت، نقطه عطف و شروع تحولی سازنده در سازمان بزرگ بیمه آسیا باشد.

نوشته شده در تاریخ : ۹۸/۰۲/۲۳
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سؤال امنیتی *


                       
آخرین اخبار
تحول سازمانی مستلزم ایده‌های نوین است
نت‌بانک جدید سامان رونمایی شد
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نباید سیاسی باشد
انتصاب عضو هیات مدیره بیمه ایران
پرداخت یک هزار فقره تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران در فروردین ماه ۹۸
برای دریافت رمز دوم پویا، اطلاعات کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید
بازدید از مکان ‌های خسارت‌ دیده بدون مراجعه بیمه ‌شده
صورت‌های مالی بانک ایران زمین منتشر شد
افتتاح باجه نابینایان بانک تجارت چهار محال و بختیاری
بیمه پارسیان به مجمع می رود
تقدیر مدیرکل بهزیستی استان کردستان از بانک پارسیان شعبه سنندج
تمدید امتیازات مدیرعامل بانک سپه به حافظان و قاریان قرآن
انعقاد تفاهم نامه همکاری بانک دی با سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر
خدمات بانک ملی ایران برای ارائه غیرحضوری «شبا»
با حمایت همکاران در تمامی شاخص ها موفق بوده ایم
قدردانی از رویکرد فرهنگی بانک صادرات ایران و حمایت از نشر و ترویج قرآن کریم
تغيير ساعت آغاز به کار شعب بانک اقتصادنوين
همراه‌بانک توسعه تعاون بروزرسانی شد
مدیر عامل بیمه آسیا با نماینده ولی فقیه در استان همدان دیدار کرد
بیمه پارسیان ۲۵۶ ریال سود محقق کرد
مدیرعامل بیمه آسیا از خانواده شهید قاسمی در همدان تجلیل کرد
عملکرد مطلوب خدمات پست‌بانک‌ در روستاها
اعطای وام ازدواج از سوی بانک آینده از مرز ۲۶ هزار نفر گذشت
بهره مندی ۲۵ هزار بنگاه اقتصادی از تسهیلات بانک ملی ایران
استقبال تهرانی ها از عصای خود بالانس بیمه سرمد در پالادیوم
ارائه خدمات بانکی به روشندلان در هشت شعبه بانک دی امکان پذیر شد
ثبت بیش از ۱۴ میلیون قرارداد زعفرانی در بورس کالا
رمز یکبار مصرف در ملل راه اندازی گردید
یادداشت مدیرعامل بانک انصار به مناسبت سالروز حماسه بزرگ و تاریخی آزادسازی خرمشهر
نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی
نظرسنجی

آیا کاهش نرخ سود بانک ها به نفع اقتصاد ایران است؟

View Results

Loading ... Loading ...
gh