نگاهی به “دیدار با مدیرعامل”

بانک و رسانه : ابتکار برنامه دیدارهای هفتگی مدیرعامل بیمه آسیا با کارکنان شرکت، این فرصت را فراهم آورده است تا موضوع ارتباط چهره به چهره در سازمان ها و تاثیر آن در رفتارهای سازمانی و ارتقا کیفیت عملکردها مورد بررسی قرار گیرد.

نکته اول؛ به عقیده صاحب نظران، یكی از عواملی كه در سرنوشت هر مؤسسه، گروه و فرد اهمیت و ارزش اساسی دارد و آنها را در نیل به اهدافشان یاری می دهد، كیفیت رابطه آنها با افراد و نهادهایی است كه با آن سر و كار دارند و همچنین با افكار عمومی جامعه ای كه در آن به فعالیت مشغول اند. هر اندازه این ارتباط به طور مفیدی مستقر و به شكل مؤثری گسترش یافته باشد، به همان اندازه آن فرد، گروه و مؤسسه در دستیابی به اهداف خود موفق تر خواهد بود. به عبارت دیگر این ارتباط، فرآیند تفهیم ، تفاهم و تسهیم معانی با شماركثیری از انسان های دیگر را تسهیل می کند.
نکته دوم؛ از آنجایی که نیروی انسانی، سرمایه اصلی هر سازمان و شرکت و یکی از با ارزش‏ترین‏ و مؤثرترین عوامل ایجاد تحول و اجرای تغییرات مطلوب است، برقراری ارتباط موثر و کارآمد با کارکنان، در تحول سازمان نقش بسیار بااهمیتی دارد. امروزه این نوع از ارتباط مد نظر بسیاری از مدیران ارشد سازمان هاست و آنها ، بیشترین تلاش خود را در جهت بهبود آن به کار می گیرند و خود را ملزم و مكلف به شناخت بهتر آن و فراگیری نكات ظریف آن می‌دانند. از جمله مزایای برقراری ارتباط نزدیک با کارکنان را می توان به شرح زیر برشمرد:
• مشارکت کارکنان در هدف گذاری
• افزایش اعتماد به نفس کارکنان
• مشارکت کارکنان در بهبود کیفیت
• ارتقاء سطح انگیزش کارکنان در ارائه و اجرای طرح ها و نوآوری ها
• رفع برخی مشکلات و موانع عملیاتی بر اساس نظرات و پیشنهاد های کارکنان
• آگاهی از نظرات کارکنان در مسائل مختلف شرکت

پژوهش های بسیاری نشان داده اند که در ارتباط چهره به چهره، دو طرف، دقیق تر به موضوع توجه می کنند و امکان اصلاح و تفهیم صحیح پیام وجود دارد. شناسایی مطالبات کارکنان، پاسخگویی به نیازهای کارکنان، تسریع در انجام امور، ایجاد حس هم دلی و هم زبانی ومشارکت حداکثری کارکنان در انجام امور از جمله نتایج ارتباط چهره به چهره است و به کارگیری استراتژی های ارتباطی کارآمد، می تواند به افزایش کارآیی کارمندان، جلوگیری از مشکلات ارتباطی میان آنها و افزایش رضایت شغلی بیانجامد. کلید موفقیت هر کسب و کاری این است که درک عمیقی در میان اعضای تیم کاری، مراجعان و بخش های مختلف وجود داشته باشد. به نظر می رسد اجرای برنامه دیدارهای هفتگی مدیرعامل با کارکنان، و تسری این شیوه ارتباط در سطوح مختلف شرکت، نقطه عطف و شروع تحولی سازنده در سازمان بزرگ بیمه آسیا باشد.

نوشته شده در تاریخ : ۹۸/۰۲/۲۳
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سؤال امنیتی *


                   
آخرین اخبار
با برگزاري مجمع عادي به طور فوق‌العاده اعضاي جديد هيات مديره بانک اقتصادنوين مشخص شدند
شعبه قزوین بیمه سرمد افتتاح شد
نشان ویژه «داوود رشیدی» با حمایت بانک صادرات ایران به هنرمندان برگزیده اهدا می‌شود
بهره‌برداری از هتلی دیگر با حمایت بانک گردشگری
برندگان جوایز مسابقه اینستاگرامی بانک ملی ایران مشخص شدند
ورود نسخه جدید سامانه همراه بانک ملت به بازار
تاکید شهردار اصفهان بر عملکرد قابل قبول بانک شهر در حمایت از حوزه فرهنگ و هنر
نمایشگاه مشترک موزه بانک ملی ایران و آثار نقاشی استاد شکیبا افتتاح شد
راه‌اندازی امکان فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف کارت‌های سرمایه در اینترنت بانک سرمایه
استراتژی بلندمدت بیمه آسیا راه اندازی شعب جدید است
بانک صادرات به دانشجویان پیام نور وام قرض الحسنه می دهد
تمدید زمان اجباری شدن استفاده از رمز پویا در تراکنش های مبتنی بر کارت
حمایت بانک شهر از حوزه های فرهنگی عاملی مهم در کاهش آسیب های اجتماعی
آزمون استخدامی سراسری بانک قرض الحسنه مهرایران برگزار شد
۹۱ سال، پر افتخار/ عمل به مسئولیت اجتماعی، نقطه قوت بانک ملی ایران
برنامه اصلی بانک حمایت از واحدهای تولیدی است
ارتباط تلفنی مدیران ارشد بانک ملی ایران با مردم به مناسبت هفته دولت
یک هفته با بورس کالا
ایران زمین,سال ۱۴۰۰ بانک دیجیتال می شود
با استقبال فعالان اقتصادی، ۱۱۷درصد از اهداف صدور ضمانت‌نامه بانک پاسارگاد محقق شد
افتتاح سپرده قرض الحسنه جاری برای کودکان و نوجوانان با شرایط ویژه
کسب رتبه اول توانگری مالی توسط بیمه دانا
پیام مدیرعامل شرکت بیمه آرمان به مناسبت روز پزشک
دبیر و اعضای شورای سیاستگذاری همایش ملی بیمه و توسعه منصوب شدند
افزایش سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به ۲۵۰۰ میليارد تومان
جشن خرمن استان گلستان با حمایت آرد کوثر برگزار می شود
راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر
آغاز به کار سامانه جدید بانکداری اینترنتی
کارنامه بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری
خرید دو هزار میلیارد ریال کالای بادوام داخلی با تسهیلات بانک ملی ایران تا پایان تیرماه
نظرسنجی

آیا کاهش نرخ سود بانک ها به نفع اقتصاد ایران است؟

View Results

Loading ... Loading ...
gh