یک بام و دو هوای ما در برخورد با شبکه های اجتماعی

بانک و رسانه : مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین گفت: باید بپذیریم کارکرد رسانه ها اکنون تغییر کرده، شبکه های اجتماعی خود به رسانه های فعالی تبدیل شده اند که استفاده کنندگان و خوانندگانش خود تبدیل به رسانه شده اند.

به گزارش بانک و رسانه ، سید محمد حسین استاد برخورد این روزهای مسئولین با فضای مجازی را یک بام و دو هوایی دانست که نشان از نگاه غیر تخصصی به حوزه رسانه و فضای مجازی دارد که گسترش آن نه تنها کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد، بلکه موجب خدشه به اعتماد مردم خواهد شد.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در گفت و گویی با موضوع نقش شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی اظهار داشت: هر روز شاهد تاثیر فضای مجازی در برخورد با موضوعات مختلف از قبیل دلار، بنزین، گرانی، معضلات اجتماعی و غیره هستیم اما هنوز از گوشه کنار می شنویم که برای کنترل این موضوعات باید استفاده کنندگان از فضای مجازی را کنترل و یا محدود کنیم.
و
ی افزود: هنوز زمان زیادی از فیلترینگ برخی از این شبکه ها نمی گذرد و آنچه در پس این محدودیت اتفاق افتاد خالی شدن فضا از رسانه هایی است که می توانستند افکار عمومی را به شکلی صحیح مدیریت کنند و اما در عمل این فضا را دو دستی تحویل به شایعه پراکنانی دادیم که به دنبال ایجاد تشنج و بحران هستند.

استاد با اشاره به رشد تکنولوژی و امکاناتی که در اختیار عامه مردم قرار گرفته، گفت: امروز اگر نگاهی به منابع خبری بی اندازیم در بسیاری موارد این منابع از خبرگزاری ها و رسانه های رسمی به اشخاص تغییر یافته اند. در این شرایط هر فرد به عنوان یک رسانه موثر می تواند به عنوان منبع خبر مطرح شود. در این فضا ما از رسانه های تخصصی که می توانستند نقش محوری در آگاه سازی مردم داشته باشند خواستیم که شبکه های اجتماعی را که مردم در آن حضور داشتند ترک کنند و نتیجه آن این شد که بر خلاف آنچه برنامه ریزی شده بود، رسانه ها رفتند اما مردم نیامدند.

استاد ادامه داد: باید بپذیریم کارکرد رسانه ها اکنون تغییر کرده، شبکه های اجتماعی خود به رسانه های فعالی تبدیل شده اند که استفاده کنندگان و خوانندگانش خود تبدیل به رسانه شده اند.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با بیان این نکته که شبکه های اجتماعی مجازی با توجه به قابلیت ها و توانایی های منحصر به فرد خود از جمله اطلاع رسانی، آگاه سازی، تقویت گسترش ارتباطات میان افراد، قدرت بسیج مردم و … مورد اقبال عمومی قرار گرفته اند و این موضوع باید مورد بررسی دقیق قرار گرفته و راهکارهایی برای فرهنگ استفاده صحیح از این فضا در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت ارتقاع سطح سواد رسانه ای در سطوح مختلف جامعه اظهار داشت: امروز سرعت و قدرت انتشار اخبار افزایش یافته، اما قدرت تشخیص مخاطبین به همان حد رشد نکرده است و ضرورت رشد سواد رسانه ای احساس می شود تا مخاطب بتواند اخبار و اطلاعات درست را تشخیص دهد.

استاد با اشاره به ضرورت تقویت زیر ساختهای لازم برای شبکه های اجتماعی داخلی و حضور متخصصین در این عرصه گفت: آنچه می تواند در این فضا راه گشا باشد این است که فضا را به نحوی مدیریت کنیم که مخاطبین ضمن حضور در این شبکه ها،خود به دنبال ارتقای سطح آن نیز باشند.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در انتها با اشاره به نقش موثر تکنولوژی های جدید در تعاملات مختلف اجتماعی از مسئولین خواست تصمیمات خود را بر پایه نظر متخصصین و فعالین عرصه رسانه و تجربه های کسب شده از گذشته قرار دهند تا بتوانیم مخاطبین خود را به استفاده صحیح از این فضا سوق دهیم.

نوشته شده در تاریخ : ۹۸/۰۲/۱۷
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سؤال امنیتی *


                       
آخرین اخبار
تحول سازمانی مستلزم ایده‌های نوین است
نت‌بانک جدید سامان رونمایی شد
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نباید سیاسی باشد
انتصاب عضو هیات مدیره بیمه ایران
پرداخت یک هزار فقره تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران در فروردین ماه ۹۸
برای دریافت رمز دوم پویا، اطلاعات کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید
بازدید از مکان ‌های خسارت‌ دیده بدون مراجعه بیمه ‌شده
صورت‌های مالی بانک ایران زمین منتشر شد
افتتاح باجه نابینایان بانک تجارت چهار محال و بختیاری
بیمه پارسیان به مجمع می رود
تقدیر مدیرکل بهزیستی استان کردستان از بانک پارسیان شعبه سنندج
تمدید امتیازات مدیرعامل بانک سپه به حافظان و قاریان قرآن
انعقاد تفاهم نامه همکاری بانک دی با سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر
خدمات بانک ملی ایران برای ارائه غیرحضوری «شبا»
با حمایت همکاران در تمامی شاخص ها موفق بوده ایم
قدردانی از رویکرد فرهنگی بانک صادرات ایران و حمایت از نشر و ترویج قرآن کریم
تغيير ساعت آغاز به کار شعب بانک اقتصادنوين
همراه‌بانک توسعه تعاون بروزرسانی شد
مدیر عامل بیمه آسیا با نماینده ولی فقیه در استان همدان دیدار کرد
بیمه پارسیان ۲۵۶ ریال سود محقق کرد
مدیرعامل بیمه آسیا از خانواده شهید قاسمی در همدان تجلیل کرد
عملکرد مطلوب خدمات پست‌بانک‌ در روستاها
اعطای وام ازدواج از سوی بانک آینده از مرز ۲۶ هزار نفر گذشت
بهره مندی ۲۵ هزار بنگاه اقتصادی از تسهیلات بانک ملی ایران
استقبال تهرانی ها از عصای خود بالانس بیمه سرمد در پالادیوم
ارائه خدمات بانکی به روشندلان در هشت شعبه بانک دی امکان پذیر شد
ثبت بیش از ۱۴ میلیون قرارداد زعفرانی در بورس کالا
رمز یکبار مصرف در ملل راه اندازی گردید
یادداشت مدیرعامل بانک انصار به مناسبت سالروز حماسه بزرگ و تاریخی آزادسازی خرمشهر
نقش ارتباطات در بهبود کیفی نظام اجتماعی
نظرسنجی

آیا کاهش نرخ سود بانک ها به نفع اقتصاد ایران است؟

View Results

Loading ... Loading ...
gh