یک بام و دو هوای ما در برخورد با شبکه های اجتماعی

بانک و رسانه : مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین گفت: باید بپذیریم کارکرد رسانه ها اکنون تغییر کرده، شبکه های اجتماعی خود به رسانه های فعالی تبدیل شده اند که استفاده کنندگان و خوانندگانش خود تبدیل به رسانه شده اند.

به گزارش بانک و رسانه ، سید محمد حسین استاد برخورد این روزهای مسئولین با فضای مجازی را یک بام و دو هوایی دانست که نشان از نگاه غیر تخصصی به حوزه رسانه و فضای مجازی دارد که گسترش آن نه تنها کمکی به حل مشکلات نخواهد کرد، بلکه موجب خدشه به اعتماد مردم خواهد شد.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در گفت و گویی با موضوع نقش شبکه های اجتماعی در اطلاع رسانی اظهار داشت: هر روز شاهد تاثیر فضای مجازی در برخورد با موضوعات مختلف از قبیل دلار، بنزین، گرانی، معضلات اجتماعی و غیره هستیم اما هنوز از گوشه کنار می شنویم که برای کنترل این موضوعات باید استفاده کنندگان از فضای مجازی را کنترل و یا محدود کنیم.
و
ی افزود: هنوز زمان زیادی از فیلترینگ برخی از این شبکه ها نمی گذرد و آنچه در پس این محدودیت اتفاق افتاد خالی شدن فضا از رسانه هایی است که می توانستند افکار عمومی را به شکلی صحیح مدیریت کنند و اما در عمل این فضا را دو دستی تحویل به شایعه پراکنانی دادیم که به دنبال ایجاد تشنج و بحران هستند.

استاد با اشاره به رشد تکنولوژی و امکاناتی که در اختیار عامه مردم قرار گرفته، گفت: امروز اگر نگاهی به منابع خبری بی اندازیم در بسیاری موارد این منابع از خبرگزاری ها و رسانه های رسمی به اشخاص تغییر یافته اند. در این شرایط هر فرد به عنوان یک رسانه موثر می تواند به عنوان منبع خبر مطرح شود. در این فضا ما از رسانه های تخصصی که می توانستند نقش محوری در آگاه سازی مردم داشته باشند خواستیم که شبکه های اجتماعی را که مردم در آن حضور داشتند ترک کنند و نتیجه آن این شد که بر خلاف آنچه برنامه ریزی شده بود، رسانه ها رفتند اما مردم نیامدند.

استاد ادامه داد: باید بپذیریم کارکرد رسانه ها اکنون تغییر کرده، شبکه های اجتماعی خود به رسانه های فعالی تبدیل شده اند که استفاده کنندگان و خوانندگانش خود تبدیل به رسانه شده اند.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با بیان این نکته که شبکه های اجتماعی مجازی با توجه به قابلیت ها و توانایی های منحصر به فرد خود از جمله اطلاع رسانی، آگاه سازی، تقویت گسترش ارتباطات میان افراد، قدرت بسیج مردم و … مورد اقبال عمومی قرار گرفته اند و این موضوع باید مورد بررسی دقیق قرار گرفته و راهکارهایی برای فرهنگ استفاده صحیح از این فضا در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت ارتقاع سطح سواد رسانه ای در سطوح مختلف جامعه اظهار داشت: امروز سرعت و قدرت انتشار اخبار افزایش یافته، اما قدرت تشخیص مخاطبین به همان حد رشد نکرده است و ضرورت رشد سواد رسانه ای احساس می شود تا مخاطب بتواند اخبار و اطلاعات درست را تشخیص دهد.

استاد با اشاره به ضرورت تقویت زیر ساختهای لازم برای شبکه های اجتماعی داخلی و حضور متخصصین در این عرصه گفت: آنچه می تواند در این فضا راه گشا باشد این است که فضا را به نحوی مدیریت کنیم که مخاطبین ضمن حضور در این شبکه ها،خود به دنبال ارتقای سطح آن نیز باشند.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در انتها با اشاره به نقش موثر تکنولوژی های جدید در تعاملات مختلف اجتماعی از مسئولین خواست تصمیمات خود را بر پایه نظر متخصصین و فعالین عرصه رسانه و تجربه های کسب شده از گذشته قرار دهند تا بتوانیم مخاطبین خود را به استفاده صحیح از این فضا سوق دهیم.

نوشته شده در تاریخ : ۹۸/۰۲/۱۷
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سؤال امنیتی *


                   
آخرین اخبار
با برگزاري مجمع عادي به طور فوق‌العاده اعضاي جديد هيات مديره بانک اقتصادنوين مشخص شدند
شعبه قزوین بیمه سرمد افتتاح شد
نشان ویژه «داوود رشیدی» با حمایت بانک صادرات ایران به هنرمندان برگزیده اهدا می‌شود
بهره‌برداری از هتلی دیگر با حمایت بانک گردشگری
برندگان جوایز مسابقه اینستاگرامی بانک ملی ایران مشخص شدند
ورود نسخه جدید سامانه همراه بانک ملت به بازار
تاکید شهردار اصفهان بر عملکرد قابل قبول بانک شهر در حمایت از حوزه فرهنگ و هنر
نمایشگاه مشترک موزه بانک ملی ایران و آثار نقاشی استاد شکیبا افتتاح شد
راه‌اندازی امکان فعال‌سازی رمز دوم یک‌بارمصرف کارت‌های سرمایه در اینترنت بانک سرمایه
استراتژی بلندمدت بیمه آسیا راه اندازی شعب جدید است
بانک صادرات به دانشجویان پیام نور وام قرض الحسنه می دهد
تمدید زمان اجباری شدن استفاده از رمز پویا در تراکنش های مبتنی بر کارت
حمایت بانک شهر از حوزه های فرهنگی عاملی مهم در کاهش آسیب های اجتماعی
آزمون استخدامی سراسری بانک قرض الحسنه مهرایران برگزار شد
۹۱ سال، پر افتخار/ عمل به مسئولیت اجتماعی، نقطه قوت بانک ملی ایران
برنامه اصلی بانک حمایت از واحدهای تولیدی است
ارتباط تلفنی مدیران ارشد بانک ملی ایران با مردم به مناسبت هفته دولت
یک هفته با بورس کالا
ایران زمین,سال ۱۴۰۰ بانک دیجیتال می شود
با استقبال فعالان اقتصادی، ۱۱۷درصد از اهداف صدور ضمانت‌نامه بانک پاسارگاد محقق شد
افتتاح سپرده قرض الحسنه جاری برای کودکان و نوجوانان با شرایط ویژه
کسب رتبه اول توانگری مالی توسط بیمه دانا
پیام مدیرعامل شرکت بیمه آرمان به مناسبت روز پزشک
دبیر و اعضای شورای سیاستگذاری همایش ملی بیمه و توسعه منصوب شدند
افزایش سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به ۲۵۰۰ میليارد تومان
جشن خرمن استان گلستان با حمایت آرد کوثر برگزار می شود
راه‌اندازی باشگاه مشتریان بیمه کوثر
آغاز به کار سامانه جدید بانکداری اینترنتی
کارنامه بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری
خرید دو هزار میلیارد ریال کالای بادوام داخلی با تسهیلات بانک ملی ایران تا پایان تیرماه
نظرسنجی

آیا کاهش نرخ سود بانک ها به نفع اقتصاد ایران است؟

View Results

Loading ... Loading ...
gh