رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد سفیر قرض‌الحسنه کشور شدند
رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد سفیر قرض‌الحسنه کشور شدند
بانک و رسانه: مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تندیس و لوح سفیر قرض‌الحسنه کشور را به رئیس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اعطا کرد.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه پرداخت ۱۰۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه به شرکتهای دانش‌بنیان، ضمن تشکر از اقدامات انجام شده از سوی دکتر «علی صالح‌آبادی» رئیس کل بانک مرکزی، دکتر «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی و دکتر «روح الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، تندیس و لوح سفیر قرض‌الحسنه را به ایشان اهدا کرد.
افزایش سقف وام قرض‌الحسنه اشخاص حقیقی به ۲۰۰ میلیون تومان و اشخاص حقوقی به ۵۰۰ میلیون تومان از سوی بانک مرکزی، اعطای مجوز به بانک‌های قرض‌الحسنه برای پرداخت حقوق کارکنان نهادهای دولتی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین همکاری با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، از جمله اقداماتی است که توسط این مقامات صورت گرفته است.
در بخشی از متن لوحی که به سه شخص مذکور اهدا شد، آمده است: «بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان قطره‌ای در دریای خروشان نهضت خدمت‌رسانی به این مرز و بوم، توفیق یافته است با ترویج سنت الهی و فرهنگ غنی قرض‌الحسنه، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در زمینه عدالت¬ورزی و کمک به محرومان جامعه و همچنین نیل به برنامه¬های دولت مردمی برای ایران قوی گام‌های اساسی بردارد.
اکنون که شما عالِم فرهیخته و اندیشمند را در پیمودن این مسیر الهی در کنار خود می‌بینیم، رجاء واثق داریم که همواره عزم و اراده خویش را در مسیر خدمت به میهن اسلامی به کار بسته‌اید تا دستانی را توانمند سازید، اندیشه‌ای را بارور نمایید و به خاطری آرامش بخشید.
نظر به فعالیت‌های درخشان اجتماعی و فرهنگی جناب‌عالی و پیشگامی در امور خیر و انسان دوستانه؛ با کمال امتنان و افتخار به دریافت عنوان «سفیر قرض الحسنه» بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مفتخر می‌گردید. امید است در پیمودن این راه مقدس، همواره موفق و مؤید باشید.»