پیوند عمیق ۳ رکن عامل بالندگی هر موسسه

بانک و رسانه : فن‌آوری در عصر حاضر به مانند اکسیژن برای فضای کسب‌وکار عمل کرده و عدم استفاده و بکارگیری صحیح آن موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیر به سازمان‌ها خواهد شد.

بخش‌های مختلف هر موسسه اقتصادی و غیراقتصادی مانند مدیریت، نیروی انسانی، حوزه تولید و خدمات، فروش و بازاریابی، همه و همه با مقوله فناوری‌های نوین درگیر شده و ناچار به ارتقای سطح معلومات و داشته‌های خود در این حوزه هستند.

تحولات سریع در بخش‌های مختلف و مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات ارتباطات در کنار توسعه روزافزون ابزارهای هوشمندی همچون رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، با تاثیرگذاری مستقیم بر فعالیت‌ها و عملکرد بخش روابط‌عمومی در سازمان سبب تغییر ماهیت در برخی از فعالیت‌ها و ماموریت‌های آن شده است.

همه ما زیاد شنیده‌ایم که:
– در گذشته فعالیت روابط‌عمومی‌ها تنها به دامنه محدودی در حوزه کارکنان، مدیران و مخاطبان وفادار یک موسسه ختم می‌شد، در حالی‌که امروزه، با هوشمندتر شدن مخاطبان و از بین رفتن مرزها در فضای‌ کسب‌وکار و مراودات اقتصادی و اجتماعی، روابط‌عمومی‌ها را ناچار کرده تا نسبت به شناسایی، رصد و تحلیل افکارعمومی پیرامون سازمان خود را در اقصی نقاط جهان اقدام نمایند.

– در گذشته‌ روابط‌عمومی‌ها از کنترل فضای کسب‌وکار عاجز بودند، اما امروزه آنها هستند که مدیریت افکارعمومی را در دست گرفته و با بهره‌برداری از امکانات جدید به کمک موسسات خود شتافته‌اند.

– در گذشته نبود روابط‌عمومی در موسسات و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ نقص و کمبود محسوب نمی‌شد، اما امروزه نبود روابط‌عمومی در یک موسسه بزرگ یعنی شکست حتمی آن موسسه در آینده نزدیک.

تمامی این سخنان صحیح بوده و باید گفت که آنچه این روزها اتفاق افتاده است تحولات رخ داده بر بستر دوگانه فناوری و روابط‌عمومی است که موجب شده تا روابط‌عمومی‌ها دیگر به استفاده‌کننده صرف از فن‌آوری‌های جدید نباشند و خود به عنوان عامل توسعه فناوری‌های جدید در حوزه‌های مختلف ارتباطات و استارتاپ‌های جدید پا به عرصه گذاشته و در حوزه تخصصی خود در حال رشد و بالندگی باشند.

در عصر حاضر و با توجه به ارتقای جایگاه بخش بازاریابی‌ در فضای کسب‌وکار جدید، همراهی و همگامی روابط‌عمومی با این بخش بیش از پیش احساس می‌شود، به‌گونه‌ای که فعالیت‌های این دو بخش به در بخش‌های مختلفی همچون شناخت نیازهای مخاطبان، طراحی بسته‌های و کمپین‌های مختلف تبلیغاتی، نحوه ارایه و پشتیبانی محصول و ده‌ها موضوع دیگر به شدت به هم گره خورده است.

از طرفی دیگر، عنصری وجود دارد که برای هر روابط‌عمومی به عنوان یک اصل اساسی محسوب شده و موجب پیوند آن با بخش بازاریابی‌ها هر موسسه‌ای مرتبط می‌شود، موضوع جلب رضایت مخاطبان است. این مخاطبان می‌توانند ذی‌نفعان، مشتریان یا مخاطبان یک موسسه و حتی کارکنان آن موسسه باشند و هنر روابط‌عمومی در این است تا با فعالیت‌های مختلف خود موجبات رضایت‌مندی و جلب نظر آنها را فراهم نماید.

حال هرچه این دو بخش مهم در یک موسسه با هم هماهنگی بیشتر و بهتری نسبت به پوشش فعالیت‌های یکدیگر اقدام نمایند، آن موسسه موفق‌تر و بهتر عمل کرده و دست‌یا‌بی به اهداف از پیش ترسیم شده را میسرتر می‌سازد و واضح است که جدایی و افتراق آن‌ها از یکدیگر می‌تواند ضربه مهلکی بر پیکره یک موسسه وارد نماید.

در نهایت می‌بایستی به این نکته اشاره کرد که این دو مجموعه می‌توانند با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در حوزه‌های مختلف و مرتبط با روابط‌عمومی و بازاریابی نسبت به ارایه تصویر بهتر از محصولات و خدمات قابل ارایه به مخاطبان اقدام نمایند.

روابط‌عمومی با استفاده از بستر موجود در رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی نوین ضمن ایجاد تمایز بین خود و بخش بازاریابی و با استفاده ازخلاقیت، نوآوری و بهره‌گیری از هنر تبلیغات، ارتباطات تصویری می‌توانند موجب شکوفایی فضای کسب‌وکار موسسه خود شود.

بنابراین روابط‌عمومی و بازاریابی به عنوان دوبال پرواز هر بنگاه اقتصادی که انرژی و قدرت پرواز خود را با استفاده از فناوری‌های نوین افزایش داده‌اند به شکلی که در صورت عدم انجام صحیح فعالیت توسط هر یک از اضلاع این مثلت، فعالیت‌های سازمان دچار اختلال شده و مشکلات مالی و اجتماعی فراوانی برای آن به‌وجود خواهد آمد.

سید حجت هاشمی یرکی

* مدیر روابط عمومی و کارشناس ارشد بازاریابی
 

نوشته شده در تاریخ : ۹۶/۱۲/۱۹
دیدگاه ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سؤال امنیتی *


آخرین اخبار
مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت بیمه آرمان برگزار شد
برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک شهر به زمان دیگری موکول شد
مجمع سالانه موسسه ملل به زمان دیگری موکول شد
مجمع “آپ” ۸۰ ریال سود تقسیم کرد
با رای مثبت سهامداران،صورت های مالی سال ۱۳۹۹ بانک پارسیان تصویب شد
اعلام نتایج آزمون استخدامی بانک ملت در سال ۱۴۰۰
خدمات شبانه روزی بیمه رازی در ایام تعطیلات کرونایی
کشیک شعب بانک‎آینده در استان‎های تهران و البرز
خدمت‌رسانی شعب کشیک و ستاد بانک سینا به هم وطنان در ایام تعطیل مرداد ماه
اطلاعیه بیمه آسیا در مورد ارائه خدمات پرداخت خسارت در استان های تهران و البرز
چالش اینستاگرامی نمایندگان بیمه رازی
ایران زمین،بانکی که به شما نزدیک‎ است
بانک سینا؛ بانکی خوشنام و نمونه در نظام بانکی است
٦ راهکار بورس کالا برای تسهیل تامین مالی تولید
ورود مستقیم بیمه کوثر به سرمایه‌ گذاری در صنایع بزرگی مانند پتروشیمی
اعلام شش شعبه کشیک بانک دی در استان‌‌های تهران و البرز
بانک‌های تهران و البرز تعطیل شدند
انتصاب مشاور و سرپرست مدیریت ریسک و اکچوئری بیمه آرمان
آمادگی بیمه ایران برای اجرای سند راهبردی با اجماع تمامی ذینفعان کلیدی شرکت
اقدامات بین المللی بانک توسعه صادرات ایران
شعب منتخب کشیک بانک سپه در استان‌های تهران و البرز
دیدار کارگزاران فعال خراسان رضوی با دکتر مصطفوی
«هپ» با چهره جدید آمد!
طرح «دعوت به آینده»؛ پاداش بانک آینده به مشتریان فعال
خبری از تزریق واکسن به کارمندان بانک نیست
تقدیر از بانک پارسیان به عنوان یاور اشتغال
«هفت‌ گنج» بانک صادرات ایران برندگان خود را شناخت
بانک سپه جزو بانک‌های برتر در اشتغال‌زایی برای محرومان
بانک سامان، برای سومین سال متوالی محبوب‌ترین بانک ایران شد
بانک آینده حامی سنت حسنه ازدواج
نظرسنجی

آیا کاهش نرخ سود بانک ها به نفع اقتصاد ایران است؟

View Results

Loading ... Loading ...
gh