افق روشن بانک تجارت با مرور عملکرد و دستاوردهای ۱۴۰۲
افق روشن بانک تجارت با مرور عملکرد و دستاوردهای ۱۴۰۲
بانک و رسانه: با نزدیک شدن به هفته ها و روزهای پایانی سال 1402 خبرهای خوش بانک تجارت از ارائه خدمات و سرویس های جدید و همچنین عملکرد و دستاوردهای پی در پی آن، نشانگر سالی موفق برای بزرگ‌ترین بانک بورسی کشور می باشد.

به گزارش بانک و رسانه، از جمله اتفاق های شیرین و موفق سال ۱۴۰۲ بانک تجارت برگزاری جشنواره کارت جادویی در هشت دوره پیاپی بود که به پاس همراهی بیش از ۴۰ سال مشتریان آن بانک برگزار گردید و در قرعه‌کشی‌های ۲ هفته یک بار آن، جوایز ارزشمند ۱۰ کارت طلایی تجارت با ارزش ۱ میلیارد ریال و جوایز میلیونی اختصاص پیدا کرده بود که نهایتاً به برندگان خوش شانس آن اهدا شد.

خبر خوش دیگر بانک تجارت که با درایت مدیریت روابط‌عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی آن بانک به خوبی منعکس شد، رشد ۲۵۳ درصدی سود خالص بانک بود که در توضیح آن آمده بود که حاصل فعالیت‌های مجموعه بزرگ بانک تجارت در دوره ۹ ماهه سال جاری ثبت سود عملیاتی ۶۱ هزار میلیارد ریال است که نسبت به دوره مشابه ۴۵۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد و با اعمال کسورات معمول، سود خالص فصل‌های بهار، تابستان و پاییز “وتجارت” بالغ بر ۵۵ هزار میلیارد ریال شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیر ۲۵۳ درصدی داشته باشد.
“وتجارت” در مقطع مورد اشاره موفق به ثبت ۱۵۹ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال سود انباشته شده و ۲۹۶ ریال سود برای هر سهم محقق ساخت و در شرایطی است که این شاخص در دوره مشابه سال گذشته، ۸۳ ریال بود.
رشد ۵۷ درصدی مانده تعهدات ضمانتنامه‌های ریالی، ۷۱درصدی خالص درآمدهای کارمزدی، ۷۱ درصدی نسبت کفایت ذخایر و ۷۲ درصدی سایر درآمدهای عملیاتی در پایان آذر ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل در کنار حفظ و تثبیت جایگاه نخست در مانده کل تعهدات اعتبارات اسنادی داخلی در بین بانک‌های بزرگ تجاری از دیگر ابعاد برجسته‌ی فعالیت بانک تجارت تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۲ بوده‌است.
عنوان بهترین بانک در ارائه خدمات ارزی را می توان سومین خبر خوش و دستاورد خوب بانک تجارت دانست که در خبری با این عنوان آمده است، بانک تجارت به‌عنوان حامی صنایع تولیدی کشور همچون سال‌های گذشته حمایت‌های گسترده‌ای را از فعالان این عرصه به عمل آورده که حاصل آن در حوزه صدور حواله‌های ارزی افزایش سهم بیش از ۲٫۵ درصدی و دستیابی به سهم ۱۷٫۵۵ درصدی از بازار شبکه بانکی کشور در این زمینه بود تا در این حوزه هم رتبه نخست را به خود اختصاص دهد. با این حساب، بانک تجارت در ۱۰ ماهه نخست سال جاری توانست، با سهم ۱۷٫۵۹درصدی از مجموع فعالیت‌های ارزی بابت واردات کالا و خدمات به کشور، تجربه قرار گرفتن در جایگاه نخست در میان شبکه بانکی کشور را تکرار کند.
امید به اینکه این بانک بزرگ و مردمی با همدلی و سختکوشی مدیران ارشد و کارکنان پرتلاش خود بتواند با ترسیم صحیح اهداف خود در روزهای پایانی سال و در شروع سال ۱۴۰۳ هم همچنان در مدار موفقیت ، سربلندی و پیشرفت باشد.

منبع : پایگاه خبری بانک و رسانه

میثم علی پور