اهداف و برنامه‌های عملیاتی بانک صادرات ایران در نیمه دوم ۱۴۰۲
اهداف و برنامه‌های عملیاتی بانک صادرات ایران در نیمه دوم ۱۴۰۲
بانک و رسانه: ​محسن سیفی، سرپرست بانک صادرات ایران در نشست «تبیین و تشریح اهداف و برنامه‌های عملیاتی شش ماهه دوم سال 1402 بانک صادرات ایران» برنامه‌های تیم جدید مدیریتی برای دستیابی به اهداف شاخص‌های عملکردی، برنامه‌های انگیزشی جدید و حمایت کامل ارکان ستادی از واحدهای صف را تشریح کرد.

وی در این نشست که با حضور اعضای هیأت‌مدیره، معاونان مدیرعامل، مشاوران، مدیران امور شعب، روسای ادارات کل و به صورت وب‌کنفرانس با مدیران شعب استان‌ها و مناطق تهران برگزار شد، تاکید کرد: برای تقویت خدمت‌رسانی به مشتریان بانک، نیاز به جذب منابع داریم تا منابع بانک را برای ارائه خدمات گسترده‌تر به واحدهای تولیدی و نقش‌آفرینی در اقتصاد و معیشت مردم تقویت کنیم.

سیفی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های تمامی کارکنان بانک صادرات ایران به ویژه در یک سال اخیر، گفت: واضح است که تمامی کارکنان بانک تلاش خود را به کار گرفته‌اند و تیم مدیریتی جدید نیز  شاهد و ناظر این تلاش‌ها است.

وی با بیان اینکه فلسفه برگزاری این نشست‌ها، قرابت، نزدیکی و همدلی کارکنان بانک است، افزود: اهمیت واحدهای صف و مجموعه شعب اولویت اول تیم مدیریتی جدید است و به همین دلیل در اولین نشست تیم جدید مدیریتی، مسئولان و مدیران واحدهای صف، دغدغه‌های این حوزه را تشریح کردند.

وی با قدردانی از زحمات مدیران ارشد بانک، مدیرعامل و اعضای هیأت‌مدیره بانک صادرات ایران در سال گذشته، این بانک را میراث گران‌بهای مهندس محمدعلی مفرح عنوان و تاکید کرد: برای احیای جایگاه گذشته بانک از تمامی دانش، تجربه و خرد جمعی کارشناسان و پیشکسوتان استفاده خواهد شد.

سرپرست بانک صادرات ایران بر بهره‌برداری از ظرفیت کامل ستاد بانک برای پشتیبانی و حمایت از استان‌ها و مناطق تهران تأکید کرد.

وی افزایش سهم از بازار بانک را از جمله مهمترین برنامه‌های خود در شش ماهه دوم سال جاری عنوان کرد و افزود: فهم و عملیاتی کردن نسل چهارم بانکداری مدرن باید در ابعاد گسترده‌تری مورد توجه قرار گیرد و تلاش خواهیم کرد تا مدیریت بانک با شفافیت بیشتر به سمت سودآوری و افزایش سهم از بازار حرکت کند.

سرپرست بانک صادرات ایران همچنین با تشریح برنامه‌های بانک برای درجه‌بندی و ادغام برخی شعب بانک، گفت: مدل بانکداری در دنیا تغییر کرده و همراستا با آن باید تغییراتی در ساختار و عملیات بانکداری انجام دهیم. در ادغام شعب تعجیل نخواهیم کرد اما باید بانک را چابک و بهینه مدیریت کنیم. در عین حال اگر تجهیز منابع به خوبی انجام و شعب سودآور شوند، نیازی به ادغام شعب نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به دغدغه برخی مسئولان شعب ادغام شده، از برنامه‌ریزی دقیق برای استفاده از نیروهای توانمند بانک با راهبری کمیته‌های انتصابات و تکیه بر سابقه فعالیت مدیران خبر داد و تاکید کرد: از امروز اصلی‌ترین شاخص تصمیم‌گیری در خصوص انتصاب مدیران، پیشینه عملکردی کارکنان و نظر کمیته انتصابات است.

سیفی در بخش دیگری از سخنان خود کاهش بهای تمام شده پول، مدیریت هزینه، استفاده مدیران استانی از اختیارات مناسب، تشکیل شورای مشورتی در بخش‌های مختلف مالی، سرمایه‌های انسانی و افزایش سرمایه بانک را از جمله اولویت‌های بانک برشمرد و افزود: امسال مهمترین رویداد مالی در بانک صادرات ایران، تحقق افزایش سرمایه است که با استفاده از ظرفیت کارشناسی خبرگان نظام بانکی، صورت خواهد گرفت.​