ایجاد بازارهای جدید برای فعالان صنایع شیمیایی با تسهیلات حمایتی بانک سامان
ایجاد بازارهای جدید برای فعالان صنایع شیمیایی با تسهیلات حمایتی بانک سامان
بانک و رسانه: بانک سامان که همواره در ارائه خدمات و طرح های حمایتی از صنایع مختلف در قالب بانکداری شرکتی پیشرو بوده، اینبار با معرفی طرحی کاربردی به حمایت از اهالی صنایع شیمیایی پرداخته است.

به گزارش بانک و رسانه، این طرح متناسب با نیازها و خواسته‌های شرکت‌های فعال در صنایع شیمیایی، خدمات مختلفی در زمینه تأمین سرمایه در گردش و تأمین مالی واحد‌های تولیدی برای واردات مواد اولیه این صنعت ارائه می نماید و علاوه بر این، مشتریان و فعالان این صنعت می توانند از خدمات مشاوره تخصصی این بانک در زمینه راهکارهای موجود برای دریافت و پرداخت‌های ارزی در شرایط تحریم هم نیز بهره مند شوند.
همچنین با توجه به وابستگی سایر صنایع به این صنعت، همچون صنایع دارویی، بهداشتی و شوینده‌های بهداشتی که فعالان این حوزه نیز از مشتریان بانک سامان هستند، همواره فرصت ایجاد بازارهای جدید برای این صنعت از طریق این بانک را دارا می باشند.
بانک سامان در تشریح خدمات قابل ارائه در این طرح، تامین مالی شامل پرداخت تسهیلات ریالی به‌منظور تأمین سرمایه در گردش برای خریدهای داخلی و خارجی در قالب انواع عقود اسلامی، تامین مالی پروژه‌ها در قالب تسهیلات بلندمدت از محل منابع بانک یا بازار سرمایه از طریق انتشار اوراق و ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه تأمین مالی و پرداخت‌های بین‌المللی از طریق اختصاص بانکدار به شرکت (به‌نحوی‌که بانکدار تمامی امور را در حوزه‌های مختلف هماهنگ و پیگیری خواهد نمود) را در نظر گرفته است.
از دیگر مزایای این طرح به فعالان صنایع شیمیایی می توان به خدمات اعتباری شامل صدور انواع ضمانت نامه و گشایش انواع اعتبار اسنادی ریالی و ارزی اشاره کرد.
خدمات ارزی در این طرح مواردی همچون ارائه خدمات پرداخت های بین المللی با بهره گیری از روابط کارگزاری بانکی و صرافی سامان را شامل می شود که نهایتاً خدمات پایه بانکی شامل افتتاح انواع حساب بانکی، ارائه خدمات پرسنلی (تسهیلات گروهی، اعتبار در حساب، بیمه درمان تکمیلی) و صدور انواع کارت‌های بانکی (کارت بدهی، کارت اعتباری، بن‌کارت و کارت هدیه) و ارائه خدمات الکترونیک از طریق اینترنت‌بانک ویژه شرکت‌ها را هم دارا می باشد.
اختصاص تیم عملیات اجرایی و پشتیبانی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص در دفاتر بانکداری شرکتی و انجام امور ریالی و ارزی به‌صورت متمرکز توسط تیم اجرایی، نصب دستگاه‌های ATM و cash less، صدور انواع بیمه‌نامه از طریق بیمه سامان، خدمات CIP و ترانسفر فرودگاهی و ارائه سرویس در بانکداری اختصاصی به صاحبان و مدیران شرکت‌ها، آموزش و تشریح فرایند عملیات اجرایی بانک به کارکنان واحد مالی و بازرگانی شرکت‌ها به‌منظور ارائه سرویس بهتر و با سرعت بالا و ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه بازار سرمایه از سایر ویژگی های متفاوت داوطلبان استفاده از این طرح حمایتی صنایع شیمیایی بانک سامان محسوب می شود.
با وجود اشاره به تنها برخی از ویژگی ها و مزایای طرح حمایتی ویژه صنایع شیمیایی بانک سامان ، علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر یا بهره مندی از آن می توانند با برقراری ارتباط با آقای مجید نعیمی مسئول این طرح در بانک سامان از طریق شماره تماس۲۲۳۳۰۰۰۰ داخلی۳۵۴۵ و پست الکترونیک M_Naeemi [at] sb24 [dot] ir بیشتر کسب اطلاع نمایند.

منبع : پایگاه خبری بانک و رسانه