بازار سرمایه؛ قلب تپنده اقتصاد کشور
بازار سرمایه؛ قلب تپنده اقتصاد کشور
بانک و رسانه: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار سرمایه قلب تپنده اقتصاد یک کشور است، لذا هر جریان و اتفاق مثبت می‌تواند تاثیر بسزایی بر روند معاملات بورس داشته باشد و اعتمادسازی را در سطح جامعه و بین سرمایه‌گذاران افزایش ‌دهد.

موسی احمدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ضمن تاکید بر اینکه افزایش شفافیت یکی از درخواست‎‌های همه فعالان بازار سرمایه از گذشته تاکنون بوده است، بیان کرد: خوشبختانه در بازار سرمایه کشور طی سال‌های گذشته قدم‌های مثبتی در خصوص شفافیت برداشته شده‌ است، با این‌وجود بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای بهبود شرایط در حوزه شفافیت همچنان زمینه‌های بسیاری برای برداشتن گام‌های روبه‌جلو وجود دارد.

وی با بیان اینکه از نظر حقوقی و قانونی، اطلاع‌رسانی‌های خوبی در رابطه با بازار سرمایه و اعتمادسازی برای آن از سوی دولت و تیم اقتصادی کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بازار سرمایه قلب تپنده اقتصاد یک کشور است، لذا هر جریان و اتفاق مثبت می‎تواند تاثیر بسزایی بر روند معاملات در بورس بگذارد و اعتمادسازی را در سطح جامعه و بین سرمایه‌گذاران افزایش ‌دهد.

احمدی با اشاره به این مطلب که شفافیت به عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم در فضای اقتصادی کشور، فضای سرمایه‌گذاری در بازارها را بهبود می‌بخشد، گفت: با برخی اصلاحاتی که از سوی تصمیم‌گیران کشور برای ایجاد و جلب اعتماد جامعه و سرمایه‌گذاران صورت گرفته شاهد روند رو به افزایش شفافیت در بورس هستیم.

این نماینده تاکید کرد: افزایش شفافیت راه را برای افزایش امنیت سرمایه‌گذاری برای مردم به شرط آنکه سواد مالی خود را ارتقا داده باشند، فراهم خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مطرح کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های بزرگ صنعت پتروشیمی و همچنین صنایع دیگر وارد بازار سرمایه شده‌اند که تاثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصاد دارند، بهتر است به منظور جلب اعتماد و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر اقدام به اجرای برنامه‌هایی کنیم که ضمن شفافیت مالی، تقویت اعتماد سرمایه‌گذاران را هم به همراه داشته باشد.