سامانه «بوم» بومی هزار نقش و رنگ از اهداف بانک ایران زمین
سامانه «بوم» بومی هزار نقش و رنگ از اهداف بانک ایران زمین
بانک و رسانه: سامانه بوم ایران زمین در بستری مطمئن در بانکداری باز، نیازهای کسب و کارتان را شناسایی کرده و طبق نیازتان خدمات ارائه می دهد. این خدمات اختصاصی کمک می کند تا کسب و کارتان به سرعت رشد یافته، محصول و خدماتی که ارائه می دهید در بازار به سرعت پیشی بگیرد و در زمانی کوتاه شما را به درآمد دلخواه برساند.
به گزارش بانک و رسانه، با تواضع باید گفت بانک ایران زمین جزو معدود بانک های کشور است، که امروزه گامی درخشان در راستای توسعه بانکداری دیجیتال برداشته، سامانه «بوم» امکان جدیدی از خدمات نوین بانکی است که متناسب با نیاز مشتریان مسیر بانکداری دیجیتال را هموار کرده است.
در سال های اخیر هدف بانک ایران زمین خیره کردن چشم کاربران است با ارائه خدمات به روز و گسترده برای دسترسی هر چه بیشتر مشتریان تلاش نموده است. طراحی سامانه های جدید، توسعه و بهبود نیازمندی های نرم افزاری یک بانک دیجیتال از دغدغه های بانک ایران زمین است. حال بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین وارد دوره جدیدی شده و در این راستا شرکت توسعه فناوری های روز فراز تشکیل داده است.

زیرساخت سامانه «بوم» ایران زمین که فاز اول آن در مرکز نوآوری ایران استارت خورد. با عملیاتی شدن آن گامی درخشان در مسیر بانکداری دیجیتال برداشته شد که اولویت با نیاز مشتریان و پاسخگویی هرچه بیشتر آن است. سامانه «بوم» نتیجه همکاری مرکز نوآوری ایران زمین و بانک ایران زمین است تا به ارتقاء بانکداری دیجیتال کمک کند و خدمات بیشتر و شایسته تری به مشتریان ارائه دهد.

این سامانه توانسته بیش از ۳۰۰ سرویس بانکی به صورت API های استاندارد به شرکت ها، استارتاپ ها و کسب و کارهای مالی و سرمایه ای ارائه دهد. همچنین طریقه خدمات رسانی در قالب ویجت به مشتریان ارائه می شود.
پرکاربردترین ویجت ها و سرویس ها عبارتند از: دریافت صورت حساب کارت، دریافت حساب همراه موجودی، استعلام سپرده، انتقال وجه، دریافت حساب همراه موجودی، مسدودی کارت، انتقال وجه پایا- تکی، برداشت از حساب مستقیم (Direct Debit) ، شماره کارت به شماره شبا،دریافت مانده کارت و …

اگر به شعار بانک ایران زمین که از سال ۱۳۹۵ نام «بانک ایران زمین، بانک دیجیتال» را بر خود نهاده است توجه کنیم.  جز وفای به عهد و تعهد در اجرای پروژه های متعددی که زیر ساخت های متناسب با توسعه خدمات دیجیتال داشته چیزی نمی بینیم. و حال این بانک با توسعه زیر ساخت سامانه «بوم» ثمره زحماتش به بار نشسته است.

با این وجود بانک ایران زمین را می توان بانکداری دیجیتال، بانکداری باز و بانکداری پیشرو نیز نام نهاد.

آیا کسب و کاری نوپا و استارتاپی دارید؟
سامانه بوم ایران زمین در بستری مطمئن در بانکداری باز، نیازهای کسب و کارتان را شناسایی کرده و طبق نیازتان خدمات ارائه می دهد. این خدمات اختصاصی کمک می کند تا کسب و کارتان به سرعت رشد یافته، محصول و خدماتی که ارائه می دهید در بازار به سرعت پیشی بگیرد و در زمانی کوتاه شما را به درآمد دلخواه برساند.

مشتریان بانک ایران زمین از خدمات شخصی سازی شده خود، در سامانه اختصاصی بوم که محیط مناسبی با امکانات روز دنیاست می توانند بهره مند شوند. و همچنین می توانند علاوه بر بهره مند شدن از سامانه های موبایل و اینترنت از سرویس ها و API های سامانه بوم استفاده کنند که با هدف توسعه خدمات دیجیتال برای کاربران ایجاد شده است. شاید دلیل اصلی سامانه بوم کاهش مراجعه حضوری مشتریان و اتلاف وقت آنها باشد. در عصر فناوری و سرعت صرفه جویی در زمان و انرژی حرف اول را زده و قابل توجه کاربران است. بانک ایران زمین با راه اندازی به روزترین امکانات روز دنیا در رقابت با بانک های دیگر تاکنون پیشتاز و جلودار بوده است.  زیرا برای اهداف خود ارزش قائل بوده و در مسیر بانکداری همیشه برنامه ریزی کرده است.

سامانه بوم بانک ایران زمین نیاز کسب و کارها را می شناسد و با توجه به ویژگی های آنها خدماتی اختصاصی به آن کسب و کار ارائه می دهد تا هر چه بیشتر و بهتر رشد کند.