سهام «بمولد» با قیمت ۶۸۲۲ ریالی وارد بازار سرمایه شد
سهام «بمولد» با قیمت ۶۸۲۲ ریالی وارد بازار سرمایه شد
بانک و رسانه: فرآیند عرضه اولیه‌ی ۱۰ درصد از سهام مولد نیروگاهی تجارت فارس با همکاری بانک تجارت و شرکت فرابورس ایران با قیمت هرسهم ۶۸۲۲ ریال انجام شد.
به گزارش بانک و رسانه به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی بانک تجارت، عرضه اولیه ۱۰ درصد از سهام مولد نیروگاهی تجارت فارس با شاخص «بمولد» با قیمت ارزش گذاری ۶۴۵۴ ریالی به روش ترکیبی در فرابورس انجام و در مرحله اول با عرضه ۴ درصدی هر سهم با قیمت ۶۸۲۲ ریال ، (حدود شش درصد بالاتر از قیمت ارزش‌گذاری شده) به ترکیبی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری معامله شد.

در این مراسم که با حضور حسن کیایی عضو هیات مدیره بانک تجارت و محسن اشعری زاد معاون عملیات فرابورس و داوود محمودی مدیرعامل شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس همراه بود، عرضه سهمیه۱۱.۳ میلیون سهم، مجموعا ۳۳۹ میلیون سهم “بمولد” به ۵۵ صندوق متقاضی این سهم ارائه شد.

در مرحله دوم این فرایند که با مشاوره پذیرش تامین سرمایه کاردان و مشاوره عرضه کارگزاری بانک تجارت و تعهد خرید تامین سرمایه امیدبه انجام رسید، شش درصد دیگر با حداکثر سهمیه ۱۳۰۰ سهمی و مجموعا ۵۰۸ میلیون سهم به یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۶۵ سهامدار حقیقی و دو هزار و ۱۳۵ سهامدار حقوقی به روش قیمت ثابت کشف شده تعلق گرفت.

به این ترتیب، مولد نیروگاهی تجارت فارس به‌عنوان دوازدهمین سهم جدید سال، در تعداد صندوق‌های مشارکت‌کننده و تعداد مشارکت کنندگان حقیقی رکوردشکنی کرد.

عضو هیات مدیره بانک تجارت در مراسم عرضه اولیه این سهام با اشاره به سیاست‌های بانک تجارت در مولدسازی دارایی‌ها گفت: بهترین راهکار برای واگذاری‌ها استفاده از ظرفیت بازار سرمایه است و علاوه بر شرکت نیروگاهی تجارت فارس، مقدمات اجرایی عرضه سهام برخی دیگر از دارایی‌های غیرابزاری بانک تجارت به روش حرفه‌ای و در چهارچوب استانداردهای بازار سرمایه در حال انجام است.

حسن کیایی با بیان اینکه معرفی و کشف قیمت در عرضه اولیه سهام «بمولد» بدون هیچگونه ابهام و در کمال شفافیت به‌خوبی و درستی انجام شده است افزود: تمام ارکان دخیل در این فرایند به‌صورت حرفه‌ای وظایف خود را انجام دادند. این نیروگاه ارزشمند کشور با تعداد ۴۰۰ نفر نیروی کار مستقیم و غیر مستقیم درصنعت برق کشور نقش‌آفرینی می‌کند.

در این مراسم احسان مرادی مدیرعامل تامین سرمایه کاردان، حسین مقدم مدیرعامل کارگزاری بانک تجارت و مجتبی مالی رئیس اداره سرمایه‌گذاری بانک تجارت حضور داشتند.