سود مجمع “آپ” کمتر از یک ماه از زمان برگزاری مجمع عمومی واریز شد
سود مجمع “آپ” کمتر از یک ماه از زمان برگزاری مجمع عمومی واریز شد
بانک و رسانه: سود مجمع شرکت آسان پرداخت پرشین در کمتر از یک ماه از زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه پرداخت شد.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از روابط عمومی شرکت آسان پرداخت پرشین، شرکت آسان پرداخت پرشین از پرداخت سود زودتر از موعد؛ در کمتر از یک ماه؛ خبر داد.

گفتنی است، سود سهامداران حقیقی، سبدها و صندوق های سرمایه گذاری دارای کمتر از ۹۰۰ میلیون سهم، مورخ چهاردهم مردادماه سال ۱۴۰۲ از طریق سجام پرداخت شد و در این مرحله از پرداخت تعداد ۳۱،۵۱۰  سهامدار سود سهام تقسیمی مجمع را دریافت کردند.

همچنین، سهامداران حقیقی و صندوق های سرمایه گذاری دارای بیش از ۹۰۰میلیون سهم می‌توانند در مهلت قانونی نسبت به دریافت سود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است، سود سهامداران حقوقی نیز در مهلت قانونی قابل پرداخت خواهد بود.

پیش از این قرار بود، پرداخت سود تقسیمی “آپ” در مهر ۱۴۰۲ صورت گیرد اما طبق زمانبندی منتشر شده در سامانه کدال، زمان آن به مردادماه و کمتر از یک ماه کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، علی اکبر فراهانی، مدیرعامل شرکت آسان پرداخت پرشین در مجمع عمومی این شرکت اظهار کرد: در حوزه سود خالص در شرکت اصلی با وجود فشار رقابت، محدودیت‌های سرمایه گذاری، تکنولوژی و تحریم‌ها با وجود اینکه افزایش ۱۳ درصدی درآمد‌ها را داشتیم، رشد سودآوری ما ۴.۱۳ درصد بود. اما در شرکت‌های تابعه این سود آوری از یک زیان ۵ میلیارد تومانی در سال گذشته به یک سود ۸ میلیارد تومانی و رشد ۲۵۰ درصدی رسید که امیدواریم در سال جاری این روند ادامه و شرکت‌های تابعه را سودآورتر کنیم و از آن‌ها به عنوان یک اهرم برای رقابت در شرکت اصلی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در راستای اهداف و چشم انداز “آپ” با توجه به رقابت سنگینی که در حوزه پرداخت وجود دارد، سعی کردیم رویکرد متفاوتی را اتخاذ کنیم و با سرمایه گذاری در حوزه‌های جدید، شرکت‌هایی را داشته باشیم که بخش دیگری از سودآوری شرکت و گروه را ایجاد کنند. در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رشد ۱۲ تا ۱۳ درصدی در حوزه درآمد‌های عملیاتی در شرکت اصلی داشتیم که این عدد در شرکت‌های تابعه با رشد ۳ برابری همراه بوده است.