قدردانی بنیاد برکت از عملکرد بانک ملی ایران در ایجاد فرصت های شغلی در کشور
قدردانی بنیاد برکت از عملکرد بانک ملی ایران در ایجاد فرصت های شغلی در کشور
بانک و رسانه: بانک ملی ایران در نخستین جشنواره "تلاش با برکت" در راستای تحقق طرح‌های اشتغال اجتماع‌محور و حمایت های بی دریغ و اقدامات گسترده برای اشتغالزایی و ایجاد 25 هزار فرصت شغلی مولد و پایدار در اقصی نقاط کشور از سوی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تقدیر شد و لوح و نشان عالی برکت را دریافت کرد.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، در این مراسم که محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران و رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کشور، عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت، محسن کوشش تبار معاون وزیر کشور، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک ها و موسسات مالی کشور، تسهیلگران بنیاد برکت و دیگر مسئولان دستگاه های اجرایی، خیرین و کارآفرینان برتر در محل دائمی نمایشگاه های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) حضور داشتند، ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران در راستای حمایت از اشتغالزایی و خوداشتغالی جوانان از سوی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مورد تقدیر قرار گرفت و نشان عالی برکت را دریافت کرد.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در این مراسم با بیان این که با برگزاری جلسات و دستورالمعل های ابلاغی بنا داریم دریافت تسهیلات خرد را تسهیل و تسریع ببخشیم، اظهارداشت: امسال پرداخت سقف تسهیلات را برای واحد های تولیدی و بنگاه های اقتصادی کوچک افزایش داده ایم.

وی افزایش مبلغ کارت های مرابحه، توسعه شعب، بیمه کردن تسهیلات، تغییر مقررات برای تضامین، رشد ظرفیت های تامین مالی، گسترش فعالیت های لیزینگ و الزام بانک ها برای پرداخت تسهیلات را از مهمترین فعالیت های بانک مرکزی برای حمایت از کسب و کارهای خرد و خانگی نام برد.

دکتر ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این مراسم با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور در حمایت از ایجاد مشاغل خانگی در کشور اظهارداشت: بانک ملی ایران با پرداخت بی وقفه تسهیلات و ارائه خدمات مالی تمام قد در راستای کمک و حمایت از ایجاد کسب و کارها و فرصت های شغلی در کشور ایستاده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بانک ملی ایران به عنوان حامی توسعه و اشتغالزایی مولد و پایدار در کشور از طرح های بنیاد برکت استقبال می کند .

در ادامه این جشنواره نیز عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با تقدیر از نظام بانکی کشور و به ویژه بانک ملی ایران در راستای پرداخت تسهیلات به کارافرینان در کشور گفت: بانک های کشور با حمایت های گسترده و خدمات بی دریغ مالی خود طی سال های اخیر در حوزه اشتغالزایی کشور توانسته اند به ایجاد هزاران شغل مولد و پایدار در کشور کمک کنند.

محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این مراسم با مروری بر فعالیت‌ها از بنیاد برکت به عنوان یک شتاب دهنده نام برد و تاکید کرد: طی سال های ۹۶ و ۹۷ طرح‌های تسهیلات محور بنیاد برکت توسعه یافت و تحول جدی در بنیاد برکت رخ داد و طی سال های اخیر با مطالعاتی که در حوزه توانمندسازی محرومان در سراسر کشور انجام دادیم طرح‌های اقتصادی اجتماع‌محور را با این هدف که خود مردم را درگیر ایجاد کسب و کار خودشان کنیم راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: در حوزه اشتغال اجتماع‌محور طرح های مختلفی اجرا کردیم که ۱۴ هزار روستا و حدود ۹۰ درصد شهرستان‌های کشور تحت پوشش طرح‌های اشتغال بنیاد برکت قرار گرفتند که بنا داریم روستاهای تحت پوشش را به ۲۰ هزار روستا افزایش دهیم.

گفتنی است، در جریان آیین امضای تفاهم نامه ایجاد اشتغال بین بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بانک های عامل کشور، تفاهم‌‌نامه همکاری بین بانک ملی ایران و بنیاد برکت در راستای توانمند سازی و ایجاد مشاغل پایدار و مولد در کشور به امضای ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران و محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت رسید.

در ادامه این مراسم طرح‌های اشتغالزایی در  استان های مختلف با حضور مدیران استانی به صورت ویدئوکنفرانس و با فرمان مدیرعامل هر بانک ارائه دهنده تسهیلات افتتاح شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران در این مراسم نیز در ارتباطی مستقیم با استان کردستان دستور افتتاح و راه اندازی کارگاه ساخت عروسک سازی را صادر کرد.

شایان ذکر است بانک ملی ایران از ابتدای سال گذشته (۱۴۰۱) تا ۲۸ خرداد ماه سال جاری (۱۴۰۲) ، ۲۰ هزار میلیارد ریال در راستای ایجاد ۲۵ هزار شغل پرداخت کرده است.