مدیر عامل بیمه ایران: سامانه سوت زنی بیمه ایران فضای گزارش گری مناسبی برای نظارت است
مدیر عامل بیمه ایران: سامانه سوت زنی بیمه ایران فضای گزارش گری مناسبی برای نظارت است
بانک و رسانه: حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بیمه ایران عنوان کرد ، سامانه ارتباط مردمی و سوت‌زنی فضای گزارش گری مناسبی برای توسعه و گسترش نظارت مردمی بر عملکرد واحد های مختلف و مدیران شرکت است .

بیمه ایران در راستای شفاف سازی عملکرد خود و همسو با سیاست های دولت سیزدهم و وزارت امور اقتصادی و دارایی ، برای اولین باردر صنعت بیمه کشور ، اقدام به راه اندازی سامانه سوت زنی نمود ، که این اقدام نشان دهنده توجه ویژه مسئولان شرکت به نظرات و گزارشات مردمی به عنوان ذی نفعان اصلی شرکت در ارائه خدمت بی منت به آنها است .

به گزارش بانک و رسانه به نقل از روابط عمومی بیمه ایران ، شریفی دریافت اطلاعات و گزارشات مردمی در این سامانه را عامل بسیار مهمی برای جلوگیری و حذف فساد درشرکت دانست و تاکید کرد : اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از بیمه گزاران ، نمایندگان ، کارکنان و تمامی ذی نفعان شرکت با اطمینان از محرمانه بودن و عدم افشا هویت خود ، می‌توانند فساد و مواردی که امکان و زمینه ساز فساد در شرکت است را به راحتی در این سامانه ثبت و گزارش نمایند ، این گزارشات مردمی با حفظ عدم افشای اطلاعات افشا کننده به صورت طبقه بندی شده در اختیار مسئولان مربوطه برای مشاهده ، رسیدگی ، پیگیری و حصول نتیجه قرار می گیرد و فرد افشا کننده در تمامی مراحل از طریق کد پیگیری که برای او ارسال می شود می تواند نتیجه گزارش دهی خود را مشاهده نماید.پس از اعلام نتیجه بررسی ها و در صورت تایید و صحت اطلاعات درج شده در این سامانه ، قطعا جوایز ارزنده ای به افشا کننده نیز اهدا خواهد شد.

مدیر عامل بیمه ایران با اشاره به راه اندازی سامانه پاسخگویی ۲۴ ساعته بیمه ایران و کاهش زمان رسیدگی به شکایات به کمتر ا ز۷ روز در بیمه ایران ، تاکید کرد : بیمه ایران به عنوان اولین شرکت مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در حوزه سلامت اداری و کاهش و حذف گلو گاه های فساد اقدامات موثری انجام داده و در مسیر شفافیت عملکرد بیش از حد انتظار نیز ظاهر شده است .

شریفی در ادامه افزود : هدف مسئولان شرکت ، ارائه خدمت بی منت با حفظ کرامت و جایگاه ارزنده مردم است و بیمه ایران در یک سال اخیر ، برای توسعه خدمات و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان، فناوری‌های نوین را جاگزین روش های سنتی و دستی نموده ، که این اقدام علاوه بر سهولت دسترسی مردم به خدمات بیمه ای و رشد و توسعه فرهنگ بیمه ، میزان نظارت بر عملکرد واحد های مختلف را نیز افزایش داده است .

با این حال برای بهبود و حفظ و ارتقای کیفیت خدمات و حذف روزنه های فساد در شرکت ، نیاز به مرکزی جامع و منسجم برای جمع آوری اطلاعات داشتیم و به طور یقین ، سامانه ارتباطات مردمی و سوت زنی ، این نیاز را تامین خواهد کرد و به فضای مناسبی برای بازدارندگی و مراقبت از فساد در شرکت تبدیل خواهد شد.