پرداخت بیش از ۱۹۰ هزار فقره وام ازدواج در بانک ملی ایران
پرداخت بیش از ۱۹۰ هزار فقره وام ازدواج در بانک ملی ایران
بانک و رسانه: بانک ملی ایران در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود و همسویی با برنامه های دولت مبنی بر تسهیل و کمک به ازدواج جوانان و ترویج سنت حسنه ازدواج، پرداخت وام ازدواج را از مهم ترین سیاست‌های اعتباری خود می داند.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک طی یک سال اخیر با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش ۲۰۶ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال تعداد ۱۹۰ هزار و ۹۲۶ جوان ایرانی را به خانه بخت فرستاد.

براین اساس با احتساب تعداد فقره تسهیلات اعطایی، از ابتدای شهریور ماه سال گذشته تا اواخر مرداد ماه امسال به طور متوسط روزانه ۵۳۰ جوان ایرانی، زندگی مشترک خود را با تسهیلات بانک ملی ایران آغاز کرده اند.

بانک ملی ایران طی چهار ماه ابتدای امسال نیز ۵۶ هزار و ۳۷۱ فقره وام ازدواج به ارزشی بالغ بر ۷۷ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال در راستای تسهیل و ترویج سنت حسنه ازدواج جوانان پرداخت کرده است.

لازم به ذکر است، بانک ملی ایران طی یک سال گذشته ۳۰ درصد از کل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان را در شبکه بانکی پرداخت کرده است.

اکنون براساس قوانین بالادستی سقف وام قرض الحسنه ازدواج در سال جاری برای هر یک از زوجین یک میلیارد و دویست میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۱۰ساله و نرخ چهار درصد کارمزد از سوی بانک ملی ایران پرداخت می شود.

لازم به ذکر است، متقاضیانی که تاریخ عقد آنها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۷‬ باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، می توانند برای دریافت وام مذکور اقدام کنند. به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه وام قرض الحسنه ازدواج با یک ضامن معتبر و سفته پرداخت می شود.