کارنامه درخشان بیمه ملت از رشد ۳۳۷ درصدی سود تا اخذ مجوز اتکایی از خارج
کارنامه درخشان بیمه ملت از رشد ۳۳۷ درصدی سود تا اخذ مجوز اتکایی از خارج
بانک و رسانه: انتشار صورت‌های مالی حسابرسی شده بیمه ملت، نشان داد وعده مدیران این شرکت برای افزایش سودآوری به ثمر نشسته و حالا بیمه ملتی‌ها با اعداد و ارقام، موفقیت خود را پیش روی سهامداران گذاشته‌اند.

به گزارش بانک و رسانه از روابط عمومی بیمه ملت به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا یزدان‌دوست که نیمه دوم سال گذشته هدایت بیمه ملت را برعهده گرفت، به خوبی توانست در سایه ثبات و آرامش و با حمایت اعضای هیات مدیره، عملکرد درخشانی را به ثبت برساند. او که در اسفند سال گذشته «نوید سود حداقل سه برابری برای بیمه ملت» را داده بود، حالا با انتشار صورت‌های مالی به وعده خود عمل کرده است و نه تنها سود ۳ برابری بلکه بیش از ۴ برابر محقق شده است.

یزدان‌دوست درباره اقدامات بیمه ملت در سال ۱۴۰۱ و کارنامه موفق این شرکت گفت: یکی از مهمترین اقدامات تیم مدیریتی جدید در سال ۱۴۰۱، حذف پرتفوهای زیانده، حفظ توازن در ترکیب پرتفوی شرکت و حرکت در مسیر سودآوری بود که اجرای دقیق این سیاست، موجب رشد ۳۳۷ درصدی سود خالص بیمه ملت شد.

وی با اشاره به رشد ۳۴ درصدی درآمد حق بیمه ناخالص بیمه ملت گفت: اولویت شرکت در سال ۱۴۰۱ افزایش سودآوری بود و ما افزایش درآمد حق بیمه را به هر قیمتی دنبال نمی‌کنیم، گرچه توانستیم بیش از ۱۰۰ درصد پرتفوی پیش‌بینی شده در برنامه مصوب هیات‌ مدیره را محقق کنیم و پاسخ مناسبی به حمایت اعضای هیات مدیره بدهیم.

مدیرعامل بیمه ملت درباره اقدامات دیگر این شرکت در حوزه بیمه‌گری گفت: یکی از مهمترین اقدامات بیمه ملت، پس از حضور تیم مدیریتی جدید، توجه ویژه به حوزه بیمه اتکایی بود. ما در سال گذشته، توانستیم با اخذ مصوبه لازم از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مجوز انتشار اولین اوراق بیمه‌های اتکایی در کشور را اخذ کنیم که این اقدام، نقش مهمی در انتقال ریسک‌های صنعت به بازار سرمایه دارد.

وی افزود: در کنار این موضوع، ما در سال ۱۴۰۲، با تلاش تیم مدیریتی جدید توانستیم پس از چندین ماه وقفه، مجوز قبولی اتکایی از خارج را از بیمه مرکزی دریافت کنیم و آماده حضور در بازار بیمه کشورهای منطقه و بین‌المللی شویم. این مجوز می‌تواند حوزه فعالیت بیمه‌گری ما را فراتر از مرزهای کشور گسترش دهد و فصل جدیدی را برای شرکت رقم بزند.

یزدان‌دوست همچنین به طراحی محصولات جدید و نوآورانه در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: طراحی بیمه‌نامه مسئولیت مدنی دوچرخه‌سواران که با همکاری فدراسیون دوچرخه‌سواری رونمایی شد، یکی از اقدامات مهم شرکت در حوزه خلق محصولات جدید بود و در اسفند ماه نیز بیمه تکمیلی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، برای حمایت از استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک و متوسط رونمایی شد که سبد محصولات شرکت را تکمیل‌تر کرد.

مدیرعامل بیمه ملت درباره به ثمر نشستن پروژه کیش نیز خاطر نشان کرد: پروژه مجتمع تجاری، اداری و تفریحی کیش که استارت آن حدود یک دهه قبل زده شده بود، یکی از اقدامات آینده‌نگرانه بیمه ملت در سال گذشته بود که پس از چندین سال وقفه و با حمایت ویژه اعضای هیات مدیره به ثمر نشست و ضمن اخذ مجوزهای لازم عملیات خاک برداری آن انجام شد.

وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع، در یک موقعیت ویژه در جزیره کیش در حال ساخت است که زیربنایی بالغ بر ۷۰ هزار متر مربع در سه بخش تجاری، اداری، اقامتی و تفریحی دارد.

یزدان‌دوست تصریح کرد: بی‌شک یکی از مهمترین حوزه‌های عملکرد شرکت‌های بیمه، در حوزه پرداخت خسارت و حمایت از بیمه‌گذاران است و یکی از نقاط قوت ما در سال گذشته، پرداخت سریع و به‌موقع خسارت بیمه‌گذاران است.

مدیرعامل بیمه ملت اشاره‌ای هم به عملکرد موفق این شرکت در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ کرد و افزود: فروش شرکت در بهار امسال، ۸۱ درصد رشد در مقایسه با بهار ۱۴۰۱ پیدا کرده و به دلیل مدیریت ریسک مناسب، خسارت شرکت با وجود تجربه چنین رشدی، حدود ۱۴ درصد کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر افتتاح ۴ شعبه طی ۶ ماه یکی از دیگر از زوایای موفقیت بیمه ملت بوده است.

وی خاطر نشان کرد: همه موفقیت‌های شرکت در حوزه بیمه‌گری و سودآوری و قرار گرفتن در جایگاه هفتمین شرکت برتر صنعت بیمه کشور به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی، در سایه اعتماد سهامداران، حمایت اعضای هیات مدیره و تلاش مضاعف مدیران و کارشناسان بیمه ملت به دست آمده است و بی‌شک، کارنامه بیمه ملت در سال ۱۴۰۲ با حمایت ذینفعان و در سایه ثبات و آرامش و فعالیت‌های گسترده شبکه فروش شرکت درخشان‌تر خواهد بود.