گام های موثر بانک مهر ایران در راستای توسعه بانکداری اسلامی
گام های موثر بانک مهر ایران در راستای توسعه بانکداری اسلامی
بانک و رسانه: دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران طی پیامی فرا رسیدن هفته بانکداری اسلامی را تبریک گفتند.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران، در متن این پیام آمده است:

بانکداری اسلامی با حذف ربا، گام بلندی را در شفاف سازی مبادلات مالی برداشته و امروز به الگوی موفقی برای بانکداری در سراسر جهان تبدیل شده است.

یکی از شاخصه‌های پایدار و بارز در قانون عملیات بانکداری بدون ربا، توجه به قرض الحسنه و تلاش برای توسعه این اصل مهم است که در فرهنگ دینی و قرآنی ما نیز به صورتی ویژه مورد تاکید قرار گرفته است. قرض الحسنه شیوه ای موثر در کاهش نابرابری توزیع درآمدها و ابزاری مفید در راستای ایجاد اقتصاد پایدار و تحقق فقرزدایی است. بنابراین امروزه تقویت این اصل در جامعه از طریق هم افزایی بیشتر در نظام بانکی و سایر نهادها و واحدهای ذیربط، یک ضرورت است.
با لطف و عنایات خداوند متعال، بانک مهرایران به همت کارکنان تلاشگر و ساعی موفق به کسب افتخارات و دستاوردهای درخشانی در عرصه ترویج فرهنگ قرض الحسنه و توسعه بانکداری اسلامی در کشور شده است.
تلاش برای توانمندسازی نیازمندان جامعه از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با هدف بهبود معیشت، تامین مایحتاج ضروری، حمایت از اشتغالزایی و کارآفرینی، مقابله با آسیب های اجتماعی و ایجاد رونق اقتصادی از جمله برنامه های ترسیمی بانک در این سال ها بوده است که همکارانمان با اهتمام جدی در این مسیر، گام های موثری برداشته اند.
در این راستا، بانک مهرایران به پشتوانه همت کارکنان خدوم و تلاشگر خود و با افزایش استقبال هموطنان از سبد محصولات و طرح های تسهیلاتی بانک، نزدیک به ۱۰ میلیون و ۶۸۶ هزار نفر مشتری جذب نموده است که بالغ بر ۹ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر از مشتریان در ۱۴ سال گذشته از تسهیلات قرض الحسنه بانک استفاده نموده‌اند؛ از این تعداد، نزدیک به ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره، مربوط به سال های ۱۳۹۶ تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۰ بوده است.

در سال های گذشته بالغ بر ۱۵۰ تفاهم‌نامه ملی در حوزه‌های اشتغا‌ل‌زایی، کارآفرینی، دانشگاهی، بهداشت و درمان، معیشت، مسکن و حمایت از کالا و خدمات ایرانی میان بانک مهر ایران و سازمان ها و نهاد‌های گوناگون منعقد شده است. این تفاهمنامه ها علاوه بر رفع دغدغه های مالی اقشار مختلف جامعه سبب ایجاد اشتغال پایدار، بهبود شرایط تحصیلی، ارتقای خدمات درمانی و حمایت از کار و تولید ایرانی شده است.

در این سال ها، بانک مهر ایران همواره تلاش کرده است تا با سبد محصولات و خدمات خود به عنوان بازویی توانمند در کنار مسئولان و سازمان های مردم نهاد به بهبود شرایط اقتصادی، اشتغال و معیشت مردم کمک کند.

اینجانب و اعضای محترم هیات مدیره، به عنوان عضوی از خانواده بزرگ کارکنان سخت کوش بانک مهر ایران، مراتب قدردانی و سپاس خود را نسبت به مشتریان و سهامداران ارزشمند بانک ابراز داشته و این هفته را به تمامی همکاران شبکه بانکی کشور تبریک عرض می کنیم.