گزارش نبض بورس از فعالیت ماهانه بانک پاسارگاد، افزایش درآمد ۸۲درصدی نماد “وپاسار” در شهریور ماه سال‌جاری
گزارش نبض بورس از فعالیت ماهانه بانک پاسارگاد، افزایش درآمد ۸۲درصدی نماد “وپاسار” در شهریور ماه سال‌جاری
بانک و رسانه: بانک پاسارگاد در گزارش فعالیت ماهانه شهریورماه 1402 در کدال، درآمد شناسایی شده این بانک را بیش از 13 هزار میلیارد تومان اعلام کرد که درآمد تسهیلات اعطایی بیشترین سهم درآمدی این بانک در شهریورماه را به خود اختصاص می‌دهد.
به گزارش بانک و رسانه به نقل از بخش تحلیلی نبض بورس، بانک پاسارگاد با نماد “وپاسار” در گزارش ماهانه منتهی به ۳۱شهریورماه ۱۴۰۲ در کدال، ارقامی مربوط به میزان درآمد تسهیلات اعطایی، دریافت سودهای سپرده‌گذاری، درآمد کارمزد، اوراق بدهی و درآمد سرمایه‌گذاری را ارائه کرده است.

بر اساس این گزارش، مجموع درآمد محقق شده از گزینه‌های مذکور، درآمدی معادل ۱۳ هزار و ۴۹۹ میلیارد تومان را نشان می‌دهد که نسبت به مجموع درآمد امرداد ماه که ۷ هزار میلیارد تومان بوده، نزدیک به ۸۲درصد افزایش درآمد نشان می‌دهد.
بیشترین درآمد محقق شده بانک پاسارگاد در شهریورماه مربوط به تسهیلات اعطایی است که این درآمد در شهریورماه ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده و نسبت به امردادماه، رشد ۸۱درصدی دارد. درآمد تسهیلات اعطایی در بانک پاسارگاد از ابتدای سال روند افزایشی را نشان می‌دهد، به‌طوری که این درآمد از ابتدای سال تا پایان شهریورماه یعنی در یک دوره ۶ ماهه، ۴۷ هزار میلیارد تومان محقق شده است.
وضعیت تسهیلات اعطایی از فروش خدماتی مانند: جعاله، مرابحه، مضاربه، مشارکت مدنی، بدهکاران بابت اعتبارات اسنادی، تسهیلات ارزی و غیره بوده است.
درآمد کارمزدها نیز در شهریورماه، دومین درآمد قابل توجه را نشان می‌دهد و این رقم در گزارش کدال ۶۵۵ میلیارد تومان به ثبت رسیده است. درآمد ۳۱۷ میلیارد تومانی درآمد کارمزد در امرداد‌ماه، نشان از رشد ۵۱‌درصدی این بخش از مجموع درآمد شناسایی شده بانک پاسارگاد در دوره یک‌ماهه شهریور ماه دارد.
درآمد سپرده‌گذاری سومین گزینه درآمدی بانک پاسارگاد در شهریورماه بوده است، این درآمد در شهریور ۴۳۱ میلیارد تومان بوده که نسبت به امردادماه رشد ۲۱۴‌درصدی داشته است. درآمد سپرده‌گذاری از ابتدای سال تا پایان شهریورماه نیز هزار و دویست میلیارد تومان شناسایی شده است.
درآمد اوراق بدهی بانک پاسارگاد نیز در شهریورماه ۴۴ میلیارد تومان (در گزارش کدال) اعلام شده است.
گفتنی است که مجموع درآمد محقق شده بانک پاسارگاد از درآمد تسهیلات اعطایی، دریافت سودهای سپرده‌گذاری، درآمد کارمزد، اوراق بدهی و درآمد سرمایه‌گذاری از ابتدای سال مالی تا پایان دوره منتهی به ۳۱شهریورماه ۱۴۰۲ (شش‌ماهه سال جاری) بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد قابل توجه درآمدی را نشان می‌دهد.
همچنین لازم به ذکر است که بانک پاسارگاد در نظر دارد سرمایه شرکت را از ۲۷۲٫۹۶۹٫۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۳۲۲٫۹۶۹٫۰۰۰ میلیون ریال، از محل آورده نقدی به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

گزارش فعالیت بانک پاسارگاد با نماد ” وپاسار” در شهریورماه ۱۴۰۲