گزارش نبض بورس از گزارش فعالیت ماهانه بانک پاسارگاد، درآمد بیش از ۶ هزار میلیارد تومانی محقق شده نماد “وپاسار” در تیرماه ۱۴۰۲
گزارش نبض بورس از گزارش فعالیت ماهانه بانک پاسارگاد، درآمد بیش از ۶ هزار میلیارد تومانی محقق شده نماد “وپاسار” در تیرماه ۱۴۰۲
بانک و رسانه: بانک پاسارگاد در گزارش فعالیت ماهانه تیر ماه1402 در کدال، درآمد شناسایی‌شده خود را بیش از 6 هزار و 596 میلیارد تومان اعلام می‌کند که درآمد تسهیلات اعطایی و کارمزد شاخص درآمدی این بانک بوده است.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از بخش تحلیلی نبض بورس، بانک پاسارگاد با نماد “وپاسار” در گزارش ماهانه منتهی به ۳۱تیرماه۱۴۰۲ در کدال، ارقامی مربوط به میزان درآمد تسهیلات اعطایی، درآمد سپرده‌گذاری، درآمد کارمزد و درآمد اوراق بدهی را ارائه می‌کند. 

بر اساس این گزارش، مجموع درآمد محقق شده از گزینه‌های مذکور، درآمدی معادل ۶ هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان شناسایی شده است که درآمد سپرده گذاری از این میزان ۲۳۶ میلیارد تومان است و نسبت به خرداد ماه ۶۵‌درصد رشد درآمدی داشته است.
درآمد محقق شده از تسهیلات اعطایی بیشترین گزینه درآمدی برای بانک پاسارگاد بوده است که رقم ۵ هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان را به ثبت می‌رساند. وضعیت تسهیلات اعطایی از ارائه خدماتی مانند اقساطی، جعاله، مرابحه، مضاربه، مشارکت مدنی، بدهکاران بابت اعتبارات اسنادی، تسهیلات ارزی و غیره بوده است.
درآمد کارمزدها دومین گزینه از مجموع درآمد حاصله این بانک در تیر ماه است و رقم ۳۷۰ میلیارد تومان را به ثبت می‌رساند که نسبت به ماه قبل یعنی خرداد ماه، رشد ۲۳درصدی را نشان می‌دهد.
درآمد ناشی از اوراق بدهی نزد این بانک نیز ۴۵ میلیارد تومان از مجموع گزینه درآمدی این نماد بورسی به حساب می‌آید.
بانک پاسارگاد در بخش درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی در بخش مرابحه نزدیک به ۳ همت و در بخش فروش اقساطی نیز بیش از ۲ همت، از جمله بیشترین درآمد از تسهیلات اعطایی را در تیر ماه گزارش می‌کند. تسهیلات ارزی نیز بیش از ۵۳۰ میلیارد تومان در تیرماه، درآمدی برای بانک محقق کرده است.
گفتنی است که مجموع درآمد محقق شده بانک پاسارگاد از ابتدای سال مالی تا پایان دوره منتهی به ۳۱تیرماه۱۴۰۲ (۴ ماهه سال جاری) بیش از ۳۰٫۲۹۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود.
همچنین لازم به ذکر است که بانک پاسارگاد در نظر دارد سرمایه شرکت را از ۲۷۲٫۹۶۹٫۰۰۰ میلیون ریالی به مبلغ ۳۲۲٫۹۶۹٫۰۰۰ میلیون ریالی از محل آورده نقدی به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

گزارش فعالیت بانک پاسارگاد با نماد ” وپاسار” در تیرماه ۱۴۰۲