استراتژی بانک ایران زمین در سال ۱۴۰۲
استراتژی بانک ایران زمین در سال ۱۴۰۲
بانک و رسانه: گزارش عملکرد بانک ایران زمین در سال‌جاری حکایت از این دارد که استراتژی بانک ایران زمین در مسیر بهره‌وری و افزایش درآمد محقق شده است.بانک ایران زمین، در چند ماه اخیر توانسته است درآمد خود را نسبت به هزینه‌ها افزایش دهد و این مسأله از طریق موفقیت بانک در ایجاد بهره‌وری اتفاق افتاده است.
یکی از اهداف اصلی مدیران بانک ایران زمین ایجاد بانکداری دیجیتال است. به همین منظور بانک ایران زمین با هدف ارائه خدمات مناسب و با کیفیت به مشتریان، روسای شعب را به عنوان ناظر در اجرای دقیق این موضوع توسط کارکنان ماموریت داده‌اند به همین دلیل سیاست‌های بانک با موفقیت پیش رفته است.
راه‌‌‌اندازی مرکز نوآوری بانک ایران زمین نتیجه این اقدامات بوده است که این مرکز با حمایت موثر از استارت‌آپ‌‌‌ها در تلاش است تا فضایی برای اجرایی شدن ایده‌‌‌های نو محقق کند و در راستای حمایت از فعالیت بنگاه‌های این بخش، بانک ایران زمین تسهیلات اعطایی به بخش خصوصی را با ۳۲‌درصد رشد به ۳۵۳‌هزار و ۹۰۲ میلیارد ریال رسانده است. در حال حاضر بانک ایران زمین جهت استقرار نظام بانکداری الکترونیک جلودار شفافیت است. از سوی دیگر با اولویت قرار دادن بانکداری دیجیتالی و تمرکز بر فضای کسب و کار دیجیتالی آن هم با تاکید بر نیاز‌‌‌های مشتری باعث شده است تا بانک ایران زمین مشتری بیشتری نسبت به گذشته کسب کند. جذب مشتریان جدید باعث شده است تا سپرده مشتریان این بانک افزایش یابد، به طوری که در پایان سال قبل ۷۰۰‌هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال سپرده داشته است که در چند ماه نخست سال ۱۴۰۲ این مقدار با بیش از ۴۱‌هزار میلیارد ریال افزایش به ۷۴۱‌هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال رسیده است. رویه سال‌جاری هم بر مبنای افزایش سودآوری است و مجموع درآمدهای عملیاتی بانک ایران زمین همچنان صعودی است و بهبود ۳۹ درصدی این متغیر مهم در پایان گزارش فصل بهار امسال نوید روزهای بهتری را تا پایان سال می‌دهد.

این استراتژی که بانک ایران زمین با عنوان بانکداری دیجیتال از سال‌های گذشته تدوین کرده است توانسته در حوزه دیجیتال و کسب رضایت، مشتریان بیشماری را به دست بیاورد و به تبع آن درآمد بانک هم صعودی شده است. همچنین عملکرد بانک ایران زمین در بازار سرمایه و تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری موثر بوده است. به طوری که صندوق سرمایه‌گذاری بانک ایران زمین به عنوان صندوقی با درآمد ثابت با به‌کارگیری اکثر منابع جمع‌آوری شده در معامله بازار بورس سود خوبی به خریداران واحد‌های این صندوق رسانده است. از طرف دیگر مدیریت بر دارایی‌های بانک بسیار موفقیت‌آمیز است به طوری که سود غیرعملیاتی بانک ایران زمین در سال گذشته برای نخستین بار مثبت شد و از زیان ۷۱۷ ریال در سال ۱۴۰۱ به سود ۷۳۰ ریالی رسید و این روند در سال‌جاری هم ادامه دارد.