بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانکداری خرد را به سمت قرض‌الحسنه سوق می‌دهد
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانکداری خرد را به سمت قرض‌الحسنه سوق می‌دهد
بانک و رسانه: عضو هیأت مدیره بانک، گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مسیری را در پیش‌ گرفته که بانکداری خرد را به سمت قرض‌الحسنه سوق می‌دهد، با این توضیح که بانکداری تجاری و وام همراه با پرداخت سود، مختص اشخاص حقوقی است و اشخاص حقیقی فقط از وام قرض‌‏الحسنه بهره‏‌مند می‌شوند.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نشست هم‌اندیشی و بررسی عملکرد بانک در استان گیلان با حضور «مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره بانک، «مصطفی عبدلی» رئیس اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی، «محمدرضا نجفی‌شعاع» مدیر شعب بانک در استان گیلان و کارکنان بانک در استان برگزار شد.

در این نشست «مصطفی ازگلی» عضو هیأت مدیره بانک، بیان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مسیری را در پیش‌ گرفته که بانکداری خرد را به سمت قرض‌الحسنه سوق می‌دهد، با این توضیح که بانکداری تجاری و وام همراه با پرداخت سود، مختص اشخاص حقوقی است و اشخاص حقیقی فقط از وام قرض‌‏الحسنه بهره‏‌مند می‌شوند.

وی گفت: در شرایط فعلی شعب بانک باید نسبت به مدیریت مصارف و تعدیل نسبت مصارف به منابع بیش از پیش حساسیت داشته باشند تا زمینه ناترازی بانک فراهم نشود.

عضو هیأت مدیره بانک ضمن بیان اهمیت وجود نیروهای فرهیخته در سیستم بانکی، افزود: لازم است مدیر شعب بانک در استان در زمینه جانشین‌پروری، تجربه کافی داشته باشد؛ زیرا تربیت نیروهای فرهیخته، عامل تأثیرگذار در موفقیت سازمان‏‌هاست.

در ادامه این نشست «مصطفی عبدلی» رئیس اداره کل سازمان و برنامه‌ریزی به صورت جامع و کامل طرح تشویقی ابلاغ شده در خصوص کنترل و مدیریت نسبت مصارف به منابع را تشریح کرد.

وی گفت: موفقیت‌‏های کسب شده در شاخص‏‌های عملکردی بانک در سال جاری، در مرحله اول نیازمند برنامه‌ریزی دقیق در سطح مدیریت کلان بانک و در مرحله دوم مدیون تلاش همه همکاران در رده‌های صف و ستاد است.

«محمدرضا نجفی‌شعاع» مدیر شعب بانک در استان گیلان نیز با اشاره به ظرفیت‏‎‌های اقتصادی منطقه نظیر مناطق ویژه اقتصادی، شهرک‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و… گزارشی از شاخص‌های عملکرد بانک و آمارهای نقدینگی در استان را ارائه کرد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گیلان با رشد ۵۸درصدی نسبت به پایان سال گذشته به حدود ۶۳هزار میلیارد ریال رسیده و نسبت مطالبات به مصارف استان کمتر از نیم درصد است.

در پایان نشست پیشنهادات کارکنان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ داده شد.