بهبود شرایط بازار سرمایه با توسعه و تحول صنعت کارگزاری
بهبود شرایط بازار سرمایه با توسعه و تحول صنعت کارگزاری
بانک و رسانه: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از سالن استاد اکبر زرگانی‌نژاد با اشاره به اینکه تجربیات و کارهای بزرگان صنعت کارگزاری باید به نسل جوان حاضر و آیندگان منتقل شود، گفت: کمک صنعت کارگزاری به بازار سرمایه کمک بنیادی و اساسی است و بدون توسعه صنعت کارگزاری و بدون تحول در این صنعت، بازار سرمایه نمی‌تواند کارهای خود را به درستی انجام دهد.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از سنا، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از سالن استاد اکبر زرگانی‌نژاد که با حضور دبیرکل کانون کارگزاران و کانون نهادها، خانواده مرحوم زرگانی نژاد، پیشکسوتان بازار سرمایه، جمعی از مدیران عامل کارگزاری‌ها و… در ساختمان کانون کارگزاران برگزار شد، گفت: معتقدم زنده نگه داشتن یاد و خاطره این بزرگان برای بازار سرمایه لازم و واجب است و منش بزرگانی چون مرحوم زرگانی نژاد از پیشکسوتان حوزه کارگزاران و رفتار آنها باید سرمشق افراد جدیدی که وارد این صنعت می‌شوند، قرار گیرد.

وی افزود: صنعت کارگزاری به واسطه هماهنگی‌ها و سازماندهی در کانون کارگزاران، ظرفیت بسیار خوبی به منظور آشنایی مدیران این صنعت با مباحث روز و انتقال تجربیات پیشکسوتان در این صنعت دارد تا گسستی بین نسل‌های مختلف مدیریتی ایجاد نشود.

به گفته عشقی، شاید دهه ۸۰ آنطور که باید در صنعت کارگزاری نسل جوان نداشتیم اما طی چهار پنج سال اخیر این قضیه متحول شده و نسل جوان وارد کارگزاری شده اند. بنابراین، انتقال تجربیات و کارهای بزرگان صنعت کارگزاری باید به نسل جوان حاضر و آیندگان منتقل شود تا شاهد شتاب بیشتر توسعه بازار سرمایه باشیم.

رئیس سازمان بورس خاطرنشان کرد: کمک صنعت کارگزاری به بازار سرمایه کمک بنیادی و اساسی است و بدون توسعه صنعت کارگزاری و بدون تحول در این صنعت، بازار سرمایه نمی‌تواند کارهای خود را به درستی انجام دهد.

وی تاکید کرد: سازمان بورس اراده جدی دارد که نقش پررنگ تر و عملیاتی تری به کانون کارگزاران بدهد تا در بحث‌های آموزشی و نظارتی نقش جدی تری داشته باشد و بخشی از وظایف از سوی کانون انجام شود.