تایید سطح یک توانگری مالی بیمه کوثر با نسبت ۱۸۴ درصد
تایید سطح یک توانگری مالی بیمه کوثر با نسبت ۱۸۴ درصد
بانک و رسانه: سطح یک توانگری مالی بیمه کوثر با نسبت توانگری 184 درصد توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تایید شد.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از روابط‌ عمومی بیمه کوثر و اعلام معاون مالی و اقتصادی، مطابق اجرای ماده ۶ آئین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره ۶۹) و با توجه به بررسی ها و کنترل صورت پذیرفته، بر مبنای صورت های مالی سال ۱۴۰۱ نسبت توانگری مالی شرکت برای سال ۱۴۰۲ معادل ۱۸۴ درصد و در سطح یک مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

به بیان مصطفی مقصودی کسب سطح یک توانگری و افزایش نسبت آن به عنوان یک هدف حائز اهمیت برای شرکت به حساب می آید و مبنای محاسبات توانگری، آخرین صورت های مالی حسابرسی شده و مفاد آئین نامه ۶۹ بیمه مرکزی است و اتخاذ ترکیب مناسب فروش و مدیریت ریسک از عوامل موثر در کسب این سطح توانگری است.

وی افزود کسب سطح یک توانگری مالی برای هشتمین سال متوالی افزایش اعتماد مشتریان و ذی نفعان را به دنبال دارد و موجب مشارکت بیشتر سرمایه گذاران و بهره مندی مناسب از سرمایه سهام داران می گردد و شرکت را در تحقق اهداف کلانش جلب رضایت مشتریان و افزایش سودآوری یاری می دهد.

ایشان در پایان عنوان نمود: نسبت توانگری مالی پس از محاسبه مولفه هایی مانند مبلغ سرمایه موجود، ریسک صدور بیمه نامه، کل ریسک بازار، کل ریسک اعتبار و کل ریسک نقدینگی به دست می آید.