رشد قابل توجه درآمد محقق شده “وپاسار” در اسفند ماه/ رشد ۶۵درصدی درآمد محقق شده در سال مالی ۱۴۰۱ نسبت به سال۱۴۰۰
رشد قابل توجه درآمد محقق شده “وپاسار” در اسفند ماه/ رشد ۶۵درصدی درآمد محقق شده در سال مالی ۱۴۰۱ نسبت به سال۱۴۰۰
بانک و رسانه: بانک پاسارگاد با نماد "وپاسار" در بورس، در آخرین گزارش ماهانه خود که مربوط به اسفند ماه1401 می باشد، درآمد محقق شده از ابتدای سال مالی تا 29اسفندماه1401 را نسبت به سال مالی 1400، با رشد 65درصدی اعلام کرد.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از بخش تحلیلی نبض بورس، بانک پاسارگاد با نماد “وپاسار” در گزارش ماهانه مربوط به اسفندماه۱۴۰۱ در کدال، ارقامی مربوط‌به میزان درآمد تسهیلات اعطایی، درآمدهای سپرده‌گذاری، درآمد کارمزد، درآمد سرمایه‌گذاری و درآمد اوراق بدهی محقق شده سال مالی ۱۴۰۱ را ارائه می‌کند.
بر اساس این گزارش منتشر شده، مجموع درآمد محقق شده پاسارگاد از ابتدای سال مالی تا تاریخ۲۹اسفند۱۴۰۱ نزدیک به ۷۰٫۱۶۳میلیارد تومان اعلام می‌شود که نسبت به رقم ۴۲٫۶۲۹ میلیارد تومانی در سال مالی ۱۴۰۰ نشان از رشد ۶۵درصدی درآمد این بانک در سال مالی۱۴۰۱ دارد.
در گزارش اسفندماه۱۴۰۱ نیز تسهیلات اعطایی بیشترین گزینه درآمدی برای بانک پاسارگاد بوده است که رقم ۱۰٫۳۴۵ میلیارد تومانی را به ثبت می‌رساند و با توجه به رقم ۴٫۷۹۲ میلیارد تومانی در بهمن ماه نشان از رشد قابل توجه ۱۱۵ درصدی در دوره یک ماهه اسفند ماه ۱۴۰۱ دارد.
پس از درآمد تسهیلات اعطایی، درآمد کارمزدها بیشترین بخش درآمدی بانک پاسارگاد بوده است که در اسفند ماه ۱٫۲۷۳ میلیارد تومان درآمد به ثبت رسانده است که نسبت به بهمن‌ماه۱۴۰۱ رشد ۲۱۷درصدی داشته است، زیرا درآمد کارمزد در بهمن‌ماه ۴۰۰ میلیارد تومان  در کدال گزارش شده است.
درآمد سپرده‌گذاری در اسفندماه۱۴۰۱ نیز از رشد قابل توجهی نسبت به بهمن‌ماه برخوردار بوده است، به‌طوری که در اسفندماه درآمد محقق شده از سپرده‌گذاری‌ها ۲۳۷ میلیارد تومان بوده است. درحالی‌که در بهمن‌ماه ۴۶ میلیارد تومان به ثبت رسیده است. در نتیجه در اسفندماه درآمد سپرده‌گذاری‌ها ۴۰۹درصد رشد نشان می‌دهد.
درآمد اوراق بدهی نیز در اسفندماه۱۴۰۱ معادل ۱۰۶ میلیارد تومان گزارش می‌شود درحالی‌که در بهمن ماه این درامد ۱۴ میلیارد تومان بوده است که این بخش از درآمد نیز رشد ۶۶۸‌درصدی را نشان می‌دهد.
درآمد سرمایه‌گذاری نماد وپاسار نیز در اسفند‌ماه، ۱۷۳ میلیارد تومان بوده است.
وضعیت تسهیلات اعطایی در فروش اقساطی، جعاله، مرابحه، اجاره به شرط تملیک، سلف، مضاربه، مشارکت مدنی، بدهکاران بابت اعتبارات اسنادی، تسهیلات ارزی و غیره بوده است و جمع درآمد تسهیلات اعطایی این بانک از ابتدای سال مالی تا پایان اسفندماه درآمدی معادل ۶۳٫۹۳۷ میلیارد تومان اعلام شده است. که این رقم در مدت مشابه سال‌۱۴۰۰ معادل ۳۸٫۳۶۰ میلیارد تومان بوده است که رشد ۶۶درصدی درآمد تسهیلات در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد.
همچنین درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی ارزی بانک پاسارگاد در اسفندماه‌سال۱۴۰۱ معادل ۲٫۸۲۵ میلیارد تومان شناسایی می‌شود و باتوجه به رقم ۳۰۹ میلیارد تومانی در بهمن ماه، نشان از رشد ۸۱۳‌درصدی در دوره یک ماهه اسفندماه دارد.
جمع سپرده‌های سرمایه‌گذاری (دیداری و ارزی نزد بانک‌ها) طی دوره اسفند‌ماه‌۱۴۰۱ معادل ۲۵٫۳۲۱ میلیارد تومان که نسبت به بهمن‌ماه نیز رشد قابل توجهی را در کدال نشان می‌دهد.
در ادامه، در جداول ذیل مقایسه درآمد محقق شده بانک پاسارگاد در دو دوره بهمن و اسفند ماه ارائه می‌شود تا مقایسه‌ای از رشد قابل توجه درآمد محقق شده در اسفند ماه از این نماد بورسی نشان داده شود.

گزارش فعالیت بانک پاسارگاد با نماد ” وپاسار” در اسفند ماه ۱۴۰۱

گزارش فعالیت بانک پاسارگاد با نماد وپاسار در بهمن ماه ۱۴۰۱