فراخوان دهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه شرکت بیمه کوثر
فراخوان دهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه شرکت بیمه کوثر
بانک و رسانه: بیمه کوثر دهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه را با موضوع نقش صنعت بیمه در رشد اقتصادی با رویکرد تحول دیجیتال، در هشت محور برگزار می‌کند.

به گزارش بانک و رسانه و اعلام دبیر همایش، علاقه‌ مندان به شرکت در این همایش می ‌‌توانند آثار خود را تا ۳۱ شهریور ماه از طریق مراجعه به تارنمای همایش به نشانی RMI.kins.ir ارسال کنند.

مدیر آموزش و پژوهش بیمه کوثر گفت: امروزه تاثیرات تحولات دیجیتال در بخش ‌های مختلف تولیدی و خدماتی بیش از هر زمان دیگر مشاهده می ‌شود و صنعت بیمه به عنوان یکی از مهمترین بخش‌ های اقتصادی از این امر مستثنی نیست؛ تحولات دیجیتال و بهره‌ گیری از فناوری‌ های نوین یکی از مهمترین ابزارها در راستای حمایت از کاربران صنعت بیمه محسوب می ‌شوند و به همین علت فعالان صنعت بیمه باید تلاش کنند تا خدمات گسترده‌ای را از طریق سوار شدن بر موج این تحولات به صنعت بیمه بیفزایند.

محمّدسجّاد میرزاخانی در این راستا افزود: چنانچه صنعت بیمه بتواند از تحولات دیجیتال و بهره‌ گیری از فناوری‌ های جدید به منظور تسهیل و تسریع در فرایند ‌های بیمه ‌گری خود استفاده نماید و از این طریق سبب رشد ضریب نفوذ بیمه گردد، یقینا نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی ایفا خواهد کرد. با توجه به به نقش صنعت بیمه در رشد اقتصادی و جایگاهی که بهره‌گیری از تحولات دیجیتال می‌تواند در ایجاد مزیت رقابتی در این صنعت به خود اختصاص دهد، شورای سیاستگذاری همایش موضوع “نقش صنعت بیمه در رشد اقتصادی با رویکرد تحول دیجیتال” را از میان موارد پیشنهادی توسط صاحبنظران برای دهمین همایش مدیریت ریسک و بیمه برگزید.

وی از تصویب هشت محور برای همایش سال جاری خبر داد و گفت: این محورها با عناوین «اثرات تحولات دیجیتال صنعت بیمه در رونق فعالیت‌ های اقتصادی و رشد تولید»، «نقش دیجیتالی شدن صنعت بیمه در رشد سرمایه‌ گذاری و ایجاد امنیت اقتصادی»، «بررسی اثرات تحولات دیجیتال صنعت بیمه در مهار تورم و بهبود شاخص ‌های اقتصادی»، «نقش تحولات دیجیتال صنعت بیمه بر تسهیل/توسعه فضای کسب و کار»، «تاثیر متقابل تحولات دیجیتال صنعت بیمه بر رشد اقتصاد دیجیتال»، «بررسی اثرات تحولات دیجیتال صنعت بیمه در بهبود رفاه و افزایش توانمندی‌های اجتماعی»، «نقش مشوق های مالیاتی در توسعه تحولات دیجیتال صنعت بیمه»، «تاثیر طراحی محصولات نوآورانه صنعت بیمه در افزایش توانمندی اقتصادی» پیرامون مسایل ناظر بر نقش صنعت بیمه در رشد اقتصادی با رویکرد تحولات دیجیتال در این صنعت، طراحی و پیشنهاد شده است. در این راستا فعالان سایر صنایع و بخش‌ های خدماتی نیز می ­‌توانند تجربیات خود را در موضوعات مرتبط با صنعت بیمه کشور به اشتراک بگذارند.

دبیر همایش مدیریت ریسک و بیمه ضمن دعوت از همه اندیشمندان، علاقه ‌مندان و فرهیختگان کشور به ویژه فعالان عرصه بیمه برای مشارکت در این همایش تصریح کرد: آثار و مقالاتی که تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ از طریق تارنمای همایش RMI.kins.ir دریافت شود، پس از بررسی و ارزیابی هیات‌ داوران در سه بخش مقالات برتر، صرفاً چاپ و مقالات پوستری انتخاب می‌ شوند. مقالات برگزیده همچون سنوات گذشته، علاوه بر اهدای جوایز ارزنده به نویسندگان مقالات برتر، در کتاب مجموعه مقالات همایش چاپ خواهند شد.