«چکنو»های صادره از مرز دو میلیون برگ گذشت
«چکنو»های صادره از مرز دو میلیون برگ گذشت
بانک و رسانه: مشتریان بانک صادرات ایران با دسترسی به پیشروترین ابزار نقل وانتقال مالی نظام بانکی، بیش از دو میلیون برگ «چکنو» صادر کردند.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، تعداد «چکنو»های صادرشده توسط مشتریان بانک صادرات ایران از دی ماه سال گذشته تاکنون از دو میلیون  فقره عبورکرد و از این میان نزدیک به ۱۲۰ هزار  برگ  به ارزش بیش از ۹هزار و ۵۰۰  میلیارد ریال پاس شده است.

مشتریان بانک صادرات ایران با دسترسی به «چکنو» به عنوان پیشروترین ابزار نقل و انتقال پولی و استفاده از ابزار چک امن دیجیتال، از مزیت‌های متنوع و فراوان این ابزار و بهره‌مندی از گستره شعب و ظرفیت تسهیل مبادلات پولی بین ۴۵ میلیون مشتری، برخوردارند و بدون نیاز به مراجعه به شعبه، در هر زمان و مکان و بدون سقف مبلغ، اقدام به صدور چک امن دیجیتال می‌کنند.

سرعت بالا در صدور و پرداخت چک، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ، امنیت بالا و کاهش جرائمی نظیر جعل یا سرقت چک، عدم امکان ویرایش اطلاعات چک پس از صدور، مشخص بودن روند نقل و انتقال چک، کاهش هزینه مربوط به دریافت دسته چک و نگهداری چک‌های دریافتی، امکان ارسال درخواست و صدور دسته چک بدون نیاز به مراجعه حضوری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکان صدور چک در هر زمان و مکان و وصول بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعبه و در نتیجه تسهیل و تسریع در روند معاملات تجاری و بازرگانی و امکان دریافت دسته چک دیجیتال همزمان با دسته چک کاغذی از جمله مزیت‌های چکنو است.

همچنین امکان انتقال و عودت در تمامی نرم‌افزارهای همراه بانک‌های سطح نظام بانکی و همچنین شرکت‌های پرداخت‌سازی که قابلیت ارتباط و بهره‌مندی از سامانه صیاد را دارند، برای آن فراهم است.

از سوی دیگر امکان صدور چکنو بدون محدودیت مبلغ و وصول غیرحضوری وجه آن تا سقف مبلغ پنج میلیارد ریال است که این امکان در تسهیل روند انجام معاملات بازرگانان و صاحبان کسب و کار، با استقبال مطلوبی مواجه شده است.

دارندگان حساب جاری با دسته‌چک در بانک صادرات ایران می‌توانند بدون نیاز به حضور در شعبه و با مراجعه به سایت رسمی بانک به نشانی: www.bsi.ir  و نصب همراه‌بانک، چکنو خود را فعال کرده و به طور همزمان با استفاده از دسته‌چک‌های کاغذی، از چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران «چکنو» با رعایت مقررات و مجوزهای بانک مرکزی برای تسهیل در امور بانکی و پولی خود استفاده کنند.