بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نقطه امید طلاب حوزه علمیه است
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نقطه امید طلاب حوزه علمیه است
بانک و رسانه: حجت‌الاسلام والمسلمین «علی عباسی» گفت: رویکرد و توجه به سنت پسندیده قرض‌الحسنه در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نقطه اتکا و امید جامعه طلاب حوزه‌های علمیه شده است.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «علی عباسی» رئیس جامعه‌المصطفی‌العالمیه در دیدار با دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به اینکه جامعه‌المصطفی‌العالمیه در سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را شروع کرده، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۲هزار محصل به صورت حضوری و غیرحضوری در سراسر دنیا، دانش‌پژوه جامعه‌المصطفی‌العالمیه هستند و بیش از ۱۶۰رشته علوم اسلامی، علوم انسانی، زبان و ادبیات مختلف در ۶۰نقطه جهان زیرمجموعه این مرکز فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه می‌توانیم از ظرفیت‌های بین‌المللی قرض‌الحسنه برای توسعه اقتصاد اسلامی بهره‌مند شویم، افزود: دانش‌پژوهان این مرکز می‌توانند بستر علمی و پژوهشی مورد نیاز بانکداری قرض‌الحسنه را در سطح بین‌المللی تأمین کنند.

رئیس جامعه‌المصطفی‌العالمیه با تأکید بر اینکه لازم است بانک برای رفع مشکلات دریافت خدمات بانکی و افتتاح حساب اتباع خارجی برنامه‌ریزی کند، بیان کرد: طلاب خارجی می‌توانند در توسعه برنامه‌های فرهنگی و مسئولیت اجتماعی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نقش مهمی را ایفا کنند.

در ادامه این نشست دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به فعالیت ۱۶ساله بانک، گفت: خوشبختانه با همت و تلاش همکاران توانسته‌ایم در زمینه‌های مختلف بانکداری قرض‌الحسنه پیشگام و نقش‌آفرین باشیم.
وی با تأکید بر اینکه در ۲سال گذشته بیش از ۱۶میلیون مشتری در بانک افتتاح حساب کرده‌اند، اظهار داشت: تا پایان سال جاری تعداد پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به ۳.۵ میلیون فقره خواهد رسید که این عدد با پرداخت حداقل ۱۰ بانک برابری می‌کند.

وی از اجرای طرح شمولیت حداقل ۵۰ میلیون ایرانی برای دریافت کارت این بانک خبرداد و گفت: بیش از ۴۰درصد فعالیت بانکی خود را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک به عنوان نخستین مرجع علمی قرض‌الحسنه را گره‌گشای موضوعات اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: حمایت فضلا و علمای برجسته حوزه از فرهنگ پسندیده قرض‌الحسنه، می‌تواند به توسعه بانکداری مبتنی بر قرض‌الحسنه منجر شود.

«شمسی‌نژاد» با تأکید بر اینکه در رسیدن به بانکداری اسلامی نیاز به مشاوره و حمایت علمی و پژوهشی نخبگان اقتصادی حوزوی نظیر جامعه‌المصطفی داریم، گفت: با تغییر و تحول در اساسنامه بانک نگاه ویژه و استراتژیکی به رویکرد بین‌المللی و برون‌مرزی داریم و معتقدیم ارتباط ما با حوزه باید کاملاً کاربردی و آموزش‌محور باشد.

وی به طرح موفق مشترک نذر علمی اشاره کرد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده با بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، هر ایرانی می‌تواند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام بدون کارمزد دریافت کند و با اهدای آن به بنیاد در طرح نذر علمی مشارکت کند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از اجرای طرح کارمزد صفر درصد برای وام‌های تا سقف ۲۰ میلیون تومان خبرداد و گفت: با توجه به اینکه حداقل ۳۵درصد از ۳.۵ میلیون فقره وام قرض‌الحسنه زیر ۲۰ میلیون تومان است، اجرای کامل این طرح می‌تواند دستاورد مهمی برای توسعه بانکداری قرض‌الحسنه مبتنی بر تعالیم اسلامی باشد.

«شمسی‌نژاد» با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای اعطای طرح کارت بانکی به اتباع خارجی با هدف توسعه گردشگری مذهبی، عنوان کرد: بدون شک با توجه به رویکرد دینی و مذهبی دانش‌پژوهان برون‌مرزی جامعه‌المصطفی این طرح می‌تواند موضوع مشترک همکاری ۲جانبه باشد.