سفرهای استانی ارکان بازار سرمایه، سهم اقتصاد و بنگاه‌ها را از بورس افزایش خواهد داد
سفرهای استانی ارکان بازار سرمایه، سهم اقتصاد و بنگاه‌ها را از بورس افزایش خواهد داد
بانک و رسانه: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش سرمایه‌گذاری و تامین‌مالی از بازار سرمایه در اتاق بازارگانی استان خراسان، گفت: همراهی و حمایت نمایندگان مجلس از ارکان بازار سرمایه قابل تقدیر است. قوانین بازار سرمایه با همکاری کمیسیون اقتصادی در حال بررسی و اصلاح است.

به گزارش بانک و رسانه به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش سرمایه‌گذاری و تامین‌مالی از بازار سرمایه در اتاق بازارگانی استان خراسان، گفت: همراهی و حمایت نمایندگان مجلس از ارکان بازار سرمایه قابل تقدیر است. قوانین بازار سرمایه با همکاری کمیسیون اقتصادی در حال بررسی و اصلاح است.

رئیس سازمان بورس افزود: حضور شرکت‌های قوی بویژه بخش خصوصی در بازار سرمایه هستیم. باید از بخش خصوصی در توسعه اقتصادی استفاده کنیم که یکی از مولفه های آن، حضور فعال این بخش در اقتصاد و بازار سرمایه است.

عشقی تصریح کرد: رسالت اصلی بازار سرمایه، تامین مالی صنایع و بنگاه‌ها و سرمایه‌گذاری است. وقتی شرکتی در بورس پذیرش می‌شود چندین میلیون سهامدار خرد در مالکیت شرکت‌ها سهیم می‌شوند، بنابراین باید از حقوق منافع سهامداران حفاظت کنیم.

وی افزود: اقتصاد و بازار سرمایه نیازمند پیش‌بینی‌پذیری است. گاهی با تصمیمات نادرست، تمامی محاسبات شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران لطمه می‌بیند. فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بازار سرمایه نیازمند ثبات در تصمیمات و قوانین هستند.

رئیس سازمان بورس اذعان داشت: سفرهای استانی با حضور مدیران ارکان بازار سرمایه، ایجاد پل ارتباطی میان بنگاه‌ها و بازار سرمایه است و مسیر ویژه ای برای افزایش سهم اقتصاد و بنگاه‌ها از بازار سرمایه باز خواهد کرد.

 

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان استاندار خراسان رضوی و رئیس سازمان بورس در راستای تسهیل و تسریع تامین مالی

لازم به ذکر است که در راستای تسهیل و تسریع برای تامین مالی صنایع و بنگاه‌های استان خراسان رضوی از طریق بازار سرمایه، میان استاندار خراسان رضوی و رئیس سازمان بورس توافق نامه‌همکاری امضا شد.